Gå til indhold
Den Blå Planets indsamling ”Støt dyrene” har indtil nu resulteret i 2.321.600  kroner i støtte. Det svarer til, at hver af akvariets 450 forskellige arter har modtaget 5.159 kroner til madbudgettet.
Den Blå Planets indsamling ”Støt dyrene” har indtil nu resulteret i 2.321.600 kroner i støtte. Det svarer til, at hver af akvariets 450 forskellige arter har modtaget 5.159 kroner til madbudgettet.

10.278 haj-fives og tak fra Den Blå Planet, Danmarks Akvarium

Nordeuropas største akvarium står i en meget alvorlig situation som konsekvens af coronakrisen. Men der er også positive nyheder. Siden Den Blå Planet, Danmarks Akvarium søsatte indsamlingen ”Støt dyrene” har 10.278 danskere doneret 2.321.600 kroner på blot fem dage.

”Vi vil gerne sige tusind tak for al den støtte, der er strømmet vores vej. Den Blå Planet har modtaget 2.321.600 kroner fra nær og fjern. Små som store donationer gør en kæmpe forskel i en meget svær tid.”

Sådan lyder det fra Jon Diderichsen, administrerende direktør i spidsen for tusindvis af dyr i syv millioner liter vand.

Ubeskåret støtte til tusindvis af dyr

Indsamlingen, der hedder ”Støt dyrene”, går ubeskåret til dyrenes pasning og pleje, f.eks. foder og medicin, som er to af akvariets store budgetposter.

Mange tror, at Den Blå Planet er støttet af det offentlige, men kun 10 procent af udgifterne er dækket af staten. Resten skal akvariet selv skaffe med andre indtægter. Det er særligt svært i en tid, hvor kulturtilbud er lukkede, og turistbranchen er død som en sild.

”Vi har eksempler på børn, som har tømt deres sparegrise, studerende har givet bidrag fra SU’en, og virksomheder, der har støttet os. Vi er meget taknemmelige, men vi er langt fra i mål. Indsamlingen fortsætter derfor året ud. Hver en krone tæller, siger Jon Diderichsen.

Hvis du vil støtte dyrene på Den Blå Planet, modtages ethvert bidrag med stor tak:

MobilePay: 435576, noter gerne ”Støt dyrene”

Kategorier

Den Blå Planet er Danmarks nationale akvarium. Etableret i 1939 som Danmarks Akvarium i Charlottenlund nord for København. Genåbnet i 2013 i Kastrup direkte ud til Øresund som et arkitektonisk mesterværk, med oplevelser i verdensklasse og nyt navn: Den Blå Planet, Danmarks Akvarium.
Akvariet rummer over syv millioner liter vand, hundredvis af arter og tusindvis af dyr. Vi er Nordeuropas mest visionære akvarium og dybt engageret i videnskab og naturbevarelse. Det er en af de vigtigste grunde til, at Den Blå Planet blev sat i verden for 80 år siden.

Vi får børn og voksnes hjerter til at banke for vandets forunderlige liv

Den Blå Planet er Nordeuropas største og mest moderne akvarium. Etableret i 1939 som Danmarks Akvarium i Charlottenlund nord for København. Genåbnet i 2013 i Kastrup direkte ud til Øresund som et arkitektonisk mesterværk, med oplevelser i verdensklasse og nyt navn: Den Blå Planet, Danmarks Akvarium.

Akvariet rummer over syv millioner liter vand, hundredvis af arter og tusindvis af dyr og er dybt engageret i videnskab og naturbevarelse. Det er faktisk en af de vigtigste grunde til, at Den Blå Planet, Danmarks Akvarium blev sat i verden for over 80 år siden.

Den Blå Planet, Danmarks Akvarium
Jacob Fortlingsvej 1