Jakob Risom ny presse- og kommunikationschef i Det Sociale Netværk/headspace Danmark

Det Sociale Netværk/headspace Danmark har ansat Jakob Risom som chef for presse og kommunikation. Hans primære opgave bliver at sætte Det Sociale Netværk/headspace Danmarks mange initiativer og projekter på dagsordenen.

”Vi har tårnhøje ambitioner for børn og unges mentale trivsel og sundhed. Vi vil sætte nye standarder for frivilligt arbejde i Danmark. Og vi ønsker, at flere kommer til at kende vores tilbud, får lyst til at samarbejde med os, blive frivillig eller medlem. Derfor er jeg utroligt glad for at byde en så erfaren mand som Jakob velkommen ombord,” siger Trine Hammershøy, direktør for Det Sociale Netværk/headspace Danmark.

Jakob Risom er uddannet journalist og har 20 års erfaring som skrivende journalist på bl.a. Børsen og Berlingske Tidende, som pressechef hos Pandora og Torm og senest som rådgiver hos kommunikations-bureauet Primetime. Den alsidige baggrund giver ham en solid indsigt i både nyhedsproduktion og strategisk kommunikationsarbejde. Begge dele bliver der god brug for, når Jakob Risom skal være med til at sætte den strategiske retning for Det Sociale Netværk/headspace Danmark.

”Mental trivsel og sundhedsfremme er en af de vigtigste dagsordener i Danmark, og temaet ligger mig meget på sinde. Jeg oplever det helt generelt som et problem for stadigt flere, at de bukker under for pres og fortravlethed. Heldigvis får området gradvist mere opmærksomhed, og flere taler fx åbent om sårbarhed, men der skal gøres meget mere. Det er jeg glad for at få lov til at være med til,” siger Jakob Risom.

Det Sociale Netværk/headspace Danmark har eksisteret siden 2009 og skabt en lang række initiativer, der primært hjælper børn og unge, psykisk sårbare og pårørende. Bl.a. initiativet headspace, som findes i 18 forskellige byer med uforpligtende og gratis rådgivning til børn og unge.

”Jeg er dybt imponeret over mængden og bredden i foreningens mange initiativer. Jeg har allerede mødt mange, meget engagerede kolleger, og jeg ser frem til at arbejde sammen med dem og alle de andre ildsjæle rundt om i Danmark. Jeg oplever et sjældent og meget smittende engagement. Foreningen består af mennesker, der inderligt brænder for sagen,” siger Jakob Risom.

Det Sociale Netværk/headspace Danmark vil være en stærk stemme og skabe bedre vilkår for psykisk sårbare og deres pårørende. Det er et mål, at samfundet i stigende grad fokuserer, inkluderer og accepterer psykisk sårbare. Foreningen er stiftet af tidligere statsminister Poul Nyrup Rasmussen. I dag er Benedikte Kiær, borgmester i Helsingør, formand for Det Sociale Netværk.

For yderligere kommentarer, kontakt:

Trine Hammershøy, direktør i Det Sociale Netværk/headspace Danmark, 2090 4993, th@detsocialenetvaerk.dk.

• navn