Salgsdirektør Parvinder Tiwana: ”En af vores målsætninger er at hjælpe vores kunder med at nå deres forretningsmål ved at tilbyde individuelt tilpassede ydelser i forhold til deres behov."

DHL Express justerer priserne fra 2021

Vallensbæk d. 18. september 2020: ”En af vores målsætninger er at hjælpe vores kunder med at nå deres forretningsmål ved at tilbyde individuelt tilpassede ydelser i forhold til deres behov. Derfor har vi investeret stort i vores internationale netværk. Den årlige prisjustering gør det muligt for os at videreudvikle vores infrastruktur samtidig med, at vi kan implementere avancerede teknologier og individuelle leveringsprocesser for at sikre de bedste løsninger for vores kunder. Den øgede efterspørgsel efter logistikekspertise på grund af nethandlen og de stigende varemængder gør, at vi har investeret kraftigt i fornyelsen af vores flyflåde samt vores globale hub- og gateway-netværk. Disse og fremtidige fremskridt vil også hjælpe os samt vores kunder og partnere med at yde et væsentligt bidrag til at forbedre vores klimaaftryk,” siger Parvinder Tiwana, der er salgsdirektør i DHL Express i Danmark.

DHL Express tilpasser sine priser hvert år under hensyntagen til inflation, valutaudsving og andre stigende omkostninger, som eksempelvis udgifter i forbindelse med overholdelse af forbedrede regulerings- og sikkerhedsforskrifter. Sikkerhedsforskrifter og forholdsregler opdateres løbende i hvert af de mere end 220 lande og territorier, hvor DHL Express er tilstede. Prisjusteringerne varierer fra land til land afhængigt af lokale forhold og gælder for alle kunder, hvor kontrakterne tillader det.

Den 31. december 2020 forlader Storbritannien EU’s toldunion. Deutsche Post DHL Group er vant til at håndtere en bred vifte af handelsbarrierer og hindringer, men denne udvikling indebærer, at selskabet pådrager sig yderligere omkostninger af betydeligt omfang. For at sikre den forsatte høje service, som kunderne forventer, opkræves der fra 1. januar 2021 et gebyr for alle ind- og udgående toldberettigede forsendelser mellem Storbritannien og EU-landene. Med de oplysninger der er tilgængelige i øjeblikket, vil gebyret blive 2 kr pr kg med et minimumsbeløb på 40 kr pr forsendelse. Dette gebyr justeres, hvis forudsætningerne ændres væsentligt.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:
Parvinder Tiwana, salgsdirektør for DHL Express i Danmark på mobil: 77 666 106.

Deutsche Post DHL Group
Tim Rehkopf
Phone: +49 228 182-9944
E-mail: pressestelle@dpdhl.com

Se venligst også: www.dpdhl.de/press

Deutsche Post DHL Group er verdens førende logistikfirma. Virksomheden forbinder mennesker og markeder, muliggør den globale handel, og arbejder målrettet på at være førstevalget for kunder, medarbejdere og investorer verden over. Deutsche Post DHL Group bidrager til verden gennem en ansvarlig måde at drive virksomhed på, ved at udvise samfundsansvar og gennem forskellige aktiviteter med fokus på miljøet. I 2050 er Deutsche Post DHL Groups målsætning at være CO2-neutrale.

Deutsche Post DHL Group er hjemsted for to stærke brands: Deutsche Post er Europas førende postvæsen, og DHL tilbyder en omfattende række af logistiske løsninger inden for internationale ekspresforsendelser, godstransport, supply chain management og e-handel. Deutsche Post DHL Group har globalt omkring 550.000 medarbejdere i flere end 220 lande og territorier. I 2019 var Deutsche Post DHL Groups omsætning på mere end 63 milliarder euro.