DHL fik Manchester Uniteds mesterskabstrofæ til Danmark

DHL fik Manchester Uniteds mesterskabstrofæ til Danmark

Det prestigefyldte og dyrebare trofæ har både været i Latinamerika, Asien og flere europæiske lande inden det kom til København i anledningen af DHL Champ19ns Trophy Tour. I hvert land er sidste sæsons mesterskabstrofæ blevet vist frem foran tusindevis af fans og DHLs kunder.

“DHL er den officielle logistikpartner for Manchester United og vi dækker derfor klubbens behov for logistik rundt om i verden. Det giver samarbejdet med klubben os stor mulighed for at vise. Vi har et globalt netværk, der dækker mere end 220 lande, og med 333 millioner fans verden over har klubben formentlig fans i lige så mange lande,” siger adm. direktør Claus Lassen fra DHL Express.

Norske Ronny Johnsen spillede 99 kampe for Manchester United i perioden 1996 til 2002 og scorede syv gange. Han har været med til at vinde otte mesterskaber heriblandt fire Premier League titler og en Champions League titel. Sammen med klubbens karakteristiske maskot Fred the Red fik kunderne mulighed for at få taget billeder sammen med trofæet og Ronny Johnson.

FACTS

• DHL den første og eneste sponsor på det engelske klubholds træningstøj.
  • DHLs logistikaftale med Manchester United løber indtil videre til og med 2014/2015-sæsonen.
  • Manchester United har omkring 800.000 danske fans.
  • Manchester United er som det eneste hold blevet engelske mestre 19 gange.

Claus Lassen, adm. direktør i DHL Express på telefon: 72 39 75 00.