Verdensomspændende logistik bringer dansk mode frem

Når Copenhagen Fashion Week løber af stablen fra d. 31. januar til 2. februar ved designerne alt for godt, at det kun kan lade sig gøre i kraft af velfungerende logistik bag kulisserne. Her er optimerede logistikprocesser nødvendige for hurtigt at kunne sende kollektionsprøver til designerne og hele kollektioner til butikkerne.

København d. 31. januar 2013:
“For vores fashion-kunder er hurtig og pålidelig levering af kollektionsprøver afgørende for at de kan træffe beslutning om, hvad der skal inkluderes i de nye kollektioner og hvad der før eller siden skal sælges i butikkerne,” siger adm. direktør Claus Lassen fra DHL Express, der er verdens største kurerfirma.

DHL har succes med at skræddersy logistikken til den enkelte kunde for at leve op til de høje krav, som modeverdens aktører stiler. Kunderne spænder i dag fra verdensberømte modehuse og hæderkronede designere til de mindre iværksætterfirmaer.

Omskiftelig mode stiller krav
Mode spiller en stor rolle i forbrugersamfundet i dag. De fleste holder af at klæde sig smart og følger med i de seneste trends fra ind- og udland gennem modemagasiner. Det gør, at nye modekollektioner kommer frem oftere og oftere i løbet af året og det påvirker ikke kun danskernes klædeskabe, men også logistiksektoren. Producenterne og i særdeleshed de store globale butikskæder er nødt til hurtigt at kunne tilpasse deres lager til de seneste tendenser i moden.

Da meget af tekstilfremstillingen i dag er koncentreret så forskellige steder som i Asien og Østeuropa er det ofte en kunst for designerne at kende reglerne i de enkelte lande. DHL har derfor fået succes med at overtage toldbehandlingen og besværet for kunderne

“Vi har optimeret processerne for hver enkelt land og har drejebøger for håndteringen af enhver international forsendelse. Derfor kan vi også garantere en effektiv og pålidelig håndtering samtidig med maksimal sikkerhed og tryghed for distributionen,” siger Claus Lassen.

Hjælper dansk topdesigner
I Danmark hjælper DHL Express en af de mest lovende danske designere med hendes forsendelser. Det er Anne Sofie Madsen og kurervirksomheden fragter alle modedesignerens kollektioner rundt i hele verden. Udover at bistå Anne Sofie Madsen, er DHL Official Logistics Partner for 14 modemesser i resten af verden - fra New York til Paris.

“Vores engagement i modeverdenen skaber opmærksomhed omkring os og det vi kan tilbyde modehusene. Vi vil gerne vise dem, at vi har verdens bedste logistiknetværk. Ingen modefirmaer kan undgå at komme i kontakt med kurerfirmaer som vores. Det er simpelthen afgørende for at få succes i en branche, der udvikler sig med lynets hast,” siger Claus Lassen fra DHL Express.

Claus Lassen, adm. direktør i DHL på telefon: 72 39 75 00.
Susanne Katja Kristensen, Marketing Manager hos DHL Express på telefon: 72 39 73 22.