Ibi Makienok er vært på nyt Kanal 4-program: "Et af de bedste programmer, jeg nogensinde har været med i"

Kanal 4 skruer op for de store tårevædede og livsbekræftende øjeblikke, når helt almindelige danskere med ualmindelige historier overraskes af store danske musikere. ’Din Sang’ er Kanal 4s nye programserie, der med Ibi Makienok i front, kærligt tager familien Danmark gennem hele følelsesregistret, når bl.a. Sanne Salomonsen, Jesper Binzer, Søs Fenger, Mette Lindberg, Aura og mange flere giver de medvirkende danskere en musikalsk oplevelse for livet. Programmet kan ses hver torsdag kl. 21:00 fra d. 23. august på Kanal 4 og Dplay.

Følelserne er helt uden på tøjet, og det er svært at holde tårerne tilbage, når Sanne Salomonsen overrasker Tina, der igennem sin barndom har været udsat for seksuelle overgreb. Når Skinz overrasker Anemone, der lider af en sjælden tarmsygdom, og Pilfinger overrasker Jonathan, der som ung fodboldspiller bliver ramt af et lyn. Igennem otte programmer vil 16 danske musikere hylde helt almindelige danskere, der alle har været igennem en særdeles svær periode i deres liv. Det sker med Ibi Makienok som vært i Kanal 4s nye livsbekræftende programserie ’Din Sang’.

I hvert program kommer seerne helt tæt på de personlige historier og føler suset i maven, når de intetanende danskere pludselig står ansigt til ansigt med deres store idol. Et idol som dedikerer og fremfører en sang – kun for dem.

De personlige historier i centrum

I programmets første afsnit møder vi Tina. Fra hun 2 år gammel bliver hun seksuelt misbrugt, og misbruget fortsætter til hun er 14. Hun udvikler angst og posttraumatisk stress, og udfordringerne resulterer i et stofmisbrug. Først da hun møder sin kæreste Mikkel, ligger hun hashen på hylden. I dag bruger hun motion til at holde sin sygdom i skak. Hun arrangerer motionshold for kvinder, der kæmper med psyken og hun holder foredrag om angst og overgreb for at hjælpe andre. Sanne Salomonsens musik har Tina altid elsket, og derfor er det naturligvis også Sanne, der overrasker og hylder hende i ’Din Sang’.

- Hver gang jeg var ked af det, låste jeg mig inde på mit værelse og hørte Sanne Salomonsen. Derfor er jeg rørt helt ind i sjælen over den her oplevelse og over at høre Sanne synge netop den her sang for mig, fortæller Tina om sit møde med Sanne Salomonsen, som også er rørt over Tinas historie:

- Jeg er meget rystet over at høre den historie, som Tina har været igennem. Og jeg er så glad for – som kvinde – at hun har bestemt sig for ikke at være et offer. Hun er jo selvhealende, fortæller Sanne Salomonsen i det første program, som bliver vist på torsdag den 23. august på Kanal 4 kl. 21:00.

Følelserne får frit løb

Og det er ikke kun Salomonsen, der spreder glæde. Søs Fenger, Mette Lindberg, Jesper Binzer, Skinz, Carpark North, Aura, Pilfinger og NOAH er bare nogle af de kendte kunstnere, der står klar til at give de medvirkende en oplevelse for livet, når de fremfører musiknumre dedikeret specielt til de medvirkende danskere. Ibi Makienok får som programmets vært et særligt nært og personligt indblik i alle de hjerteskærende historier. Og det har gjort indtryk på værtinden:

- Det har været vanvittigt overvældende og følelsesladet at være med i et program, der går tæt på nogle mennesker, der har været behandlet ekstremt hårdt af livet. Det er et af de bedste programmer, jeg nogensinde har været med i, fortæller Ibi Makienok.

’Din Sang’ har premiere 23. august kl. 21.00 på Kanal 4 og Dplay, og sendes de efterfølgende 8 torsdage.

De deltagende musikere i de 8 programmer er:

• 1. Sanne Salomonsen og Skinz
  • 2. Wafande og Søs Fenger
  • 3. Pilfinger og L.I.G.A
  • 4. Shaka Loveless og Mette Lindberg
  • 5. Carpark North og Erann DD
  • 6. Stine Bramsen og NOAH
  • 7. Jesper Binzer og HUSH
  • 8. Aura og Rasmus Nøhr

For yderligere information, kontakt:

Anne Mette Scharling på annemette.scharling@gknordic.com eller 30281774

• Sociale spørgsmål

Discovery Networks Danmark er den danske medievirksomhed bag blandt andet Kanal 5, 6’eren, Eurosport- og Discovery-kanalerne samt streamingtjenesterne Eurosport Player og Dplay. Discoverys 12 tv-kanaler har en samlet kommerciel seerandel på godt 20 pct., hvilket gør Discovery til den tredjestørste kommercielle tv-gruppe i Danmark. På tværs af Discoverys platforme får brugerne en stærk kombination af seriøst underholdende programmer, nærværende reportager og førsteklasses sport som bl.a. fodboldlandsholdets kampe, Superligaen og Premier League. Discovery Networks Danmark har en dansk ledelse og er ejet af Discovery Communications.