Gå til indhold
Cecilie Thorsmark, CEO Copenhagen Fashion Week, foran den helt nye DS 4, der har Danmarkspremiere i weekenden.

DS AUTOMOBILES OG COPENHAGEN FASHION WEEK – “ET MATCH MADE IN HEAVEN”

Elektrifisering ekspressivt design, raffineret håndværk og ypperste komfort gennemsyrer det franske bilmærke DS Automobiles. Copenhagen Fashion Week har, ud over det modemæssige og håndværksmæssige fokus også et stort ønske om at modeindustiren forholder sig til den grønne omstilling. Der er derfor tale om ”et match made in heaven”, når Copenhagen Fashion Week går sammen med det franske premiummærke DS Automobiles og tilbyder en elektrisk shuttle service til gæsterne ved Copenhagen Fashion Week 2022.

DS Automobiles skaber biler hvor design og æstetik, teknologi og komfort er i højsædet. Mærket er funderet på gennemført håndværk og inspireres af alt fra ure til fashion. Et godt eksempel er ”pearl stitching” syningerne, der bruges på bl.a. sæder og instrumentbord og er inspireret af de sofistikerede sy-teknikker, der bruges i modeindustrien. Sidst er DS Automobiles 100 procent fokuseret på den elektriske omstilling. Faktisk bliver DS Automobiles det første premiummærke i Europa til at blive fuldt elektrisk, når bilmærket allerede fra 2024 kun vil lancere elbiler. Derfor er synergierne mellem DS Automobiles og Copenhagen Fashion Week også til at få øje på.

“Copenhagen Fashion Week er, ud over at være repræsentant for de nyeste tendenser i den nordiske modebranche, også frontløber for den grønne omstilling i modeindustrien og sætter høje standarder for både dem selv og deres samarbejdspartnere. DS Automobiles har fuldstændigt samme fokus og vil, ud over at tilbyde veldesignede premiumbiler med fokus på håndværk, teknologi og komfort, sætte standarden for bilindustrien i Europa ift. den grønne omstilling – både hvad angår elektrificering og genanvendelighed. Fx er den nye DS 4, der har Danmarkspremiere her i weekenden, både elektrificeret, men 85% af bilen kan også genanvendes eller genbruges – og så vil alle nye biler fra mærket fra 2024 være fuldt elektriske. Med andre ord prøver Copenhagen Fashion Week og DS Automobile begge at gøre en forskel indenfor deres respektive industrier, og synergierne er derfor til at tage at få øje på, når vi sætter 18 fuldt elektriske DS 3 E-TENSE til rådighed som shuttle service under modeugen”. Jesper Rosetzsky Hermann, Pressechef, DS Automobile Danmark

Under hele Copenhagen Fashion Week, der strækker sig fra 1. til 4. februar, vil 18 elektriske DS 3 E-TENSE transportere gæsterne rundt i København til de mange arrangemneter og events. Copenhagen Fashion Week er klar til at slå dørene op og byde gæsterne velkommen til den store begivenhed og glæder sig over at gæsterne vil blive transporteret komfortabelt og fashionabelt til de mange begivenheder med minimal CO udledning.

“DS Automobiles er den helt oplagte mobilitetssamarbejdspartner til Copenhagen Fashion Week. DS Automobiles drager i sit design tydelige paraleller til modeindustrien og samtidig deler vi ønsket om at skabe en grønnere nutid og fremtid for vores respektive industrier. Vi glæder os til at kunne tilbyde vores gæster en komfortabel og elektrisk kørselservice under Copenhagen Fashion Week ”. Cecilie Thorsmark, CEO, Copenhagen Fashion Week

Det er ikke kun i Danmark at DS Automobiles støtter op om modebranchen. Til modeugen i Paris, der løb af stablen i sidste uge, stillede DS Automobiles også biler til rådighed for gæsterne. Journalister, influensere og designere kunne derfor nyde godt af at blive transporteret rundt i Paris’ gader i forskellige udgaver af DS 7 E-TENSE.

Copenhagen Fashion Week løber af stablen fra 1. til 4. februar 2022.

Jesper R. Hermann

Pressekontakt Pressechef +45 26 24 03 07