Gilli udskyder Royal Arena show til efteråret og tilføjer 2 nye koncerter i Aarhus og Odense – til det der bliver de eneste 3 eksklusive shows i 2022

Grundet det korte genåbningsvarsel er Gilli nødsaget til at flytte sin planlagte koncert i Royal Arena fredag den 11. februar 2022 til lørdag den 29. oktober 2022. Han tilføjer derudover to helt nye koncerter i henholdsvis Aarhus lørdag den 22. oktober og Odense fredag den 28. oktober 2022. Disse tre koncerter vil være den eneste chance for at se Gilli live i 2022.

Gilli har igennem de seneste år været Danmarks suverænt mest streamede artist, og han rundede som den første danske solist 1 milliard streams i juli sidste år. Gilli besidder pt. førstepladsen på den officielle hitliste med sit andet soloalbum Carnival, der udkom den 14. januar i år. Albummet drager inspiration fra afrobeat, dancehall, baile funk, dembow og reggaeton og er produceret af Nicki Pooyandeh, T&O og Lucas Secon.

Gilli var med til at starte afrobeat-bølgen i Danmark med ”C’est La Vie”. Sidenhen har han lavet musik på tværs af genrer, hvilket manifisteres på Carnival, som er et konceptuelt album, der består af verdensomspændende musik, inspireret af Gillis mange rejser.

Det er ikke første gang, at Gilli sætter nye standarder for dansk musik. Den 29-årige urban rapper er, som nævnt ovenfor, den første danske solist der har rundet 1.000.000.000 streams alene i Danmark. Gillis publikum er trofast, hvilket også udmærker sig i 56 sange på den danske hitliste igennem årene.

Disse milepæle gør Gilli til et enestående fænomen inden for dansk musik.

Gillis multikulturelle stil demonstreres i hans genrevalg. Første gang, vi mødte artisten, var han grime-rapper, og siden da har han sat dagsordenen på de danske hitlister med sit altid fornyende udtryk.

Forgangsmanden har siden Ækte Vare fra 2014 været med til at definere og skabe den nye bølge af dansk rap og urban pop, og Gillis andet soloalbum Carnival er ingen undtagelse. Lytteren tages med til Rios favelaer, Santo Domingos barrios og tilbage til forstædernes grå beton. Coveret, som forestiller en brasiliansk sambista (karnevalsdanser), er malet af billedkunstneren Jeppe Nedergaard.

Gilli live - oktober 2022

Aarhus Congress Center, Aarhus: lørdag den 22. oktober

Sydbank Arena, Odense: fredag den 28. oktober

Royal Arena, København: lørdag den 29. oktober

Billetinformation:

Billetsalget til de tre koncerter starter torsdag den 3. februar 2022 kl. 10.00 via ticketmaster.dk

Koncerten i Royal Arena fredag den 11. februar 2022 er udskudt til lørdag den 29. oktober 2022 samme sted. Der vil også være yderligere billetter i salg hertil.

Publikum, som allerede har billet til Royal Arena, skal blot beholde den nuværende billet og møde op til koncerten i oktober. Ticketmaster sender yderligere information direkte til billetkøbere.

Koncerten arrangeres af PDH Music og DTD Concerts (tidl. Beatbox Entertainment) - en del af DTD Group