​Down The Drain Group nomineret til fire internationale priser

The European Festival Awards har nomineret Down The Drain, NorthSide og Haven Festival i fire forskellige kategorier

I denne uge blev de nominerede til European Festival Awards offentliggjort, og her kunne man finde Danmarks største uafhængige koncertarrangør, Down The Drain Group, i hele fire forskellige kategorier.

The Brand Activation Award
Haven Festival & IKEA

The Green Operations Award
NorthSide

Promoter of the Year
Down The Drain

Best Medium-Sized Festival
NorthSide

NorthSide har tidligere været nomineret både til prisen for bedste mellemstore festival i Europa, og til bæredygtighedsprisen The Green Operations Award. Men det er første gang, at Haven Festival hyldes med en nominering, og det er også første gang, at Down The Drain er med på listen over de bedste festivalarrangører og promotere i Europa.

- Det er et tungt felt, hvor der er delt nomineringer ud til en stribe af de bedste festivaler i Europa. Vi er særligt beærede over, at vores arbejde med bæredygtighed i Aarhus i samarbejde med Worldperfect endnu engang bliver fremhævet af juryen, og så er det fantastisk, at det særdeles vellykkede og populære samarbejde med IKEA på Haven Festival også har kastet en nominering af sig. Så i første omgang er vi bare stolte over at have fået hele fire nomineringer, og så må vi jo nu krydse fingre og se, hvordan det går, når priserne skal deles ud til januar, siger Public Relations Manager for Down The Drain Group, John Fogde.

The European Festival Awards er dog ikke det eneste sted, hvor Down The Drain fremhæves i disse dage. Organisationen Women in Live Music er en non-profit organisation, der har skabt et europæisk netværk for kvinder indenfor livemusik for at inspirere unge kvinder til at prøve kræfter med musikbranchen. Organisationen er blandt andet støttet af Tuborgfondet, og folkene bag fremhævede for nylig en stribe kvinder, der gør det godt i den europæiske festivalbranche fra bookere og tour managere til lyd- og lysfolk, og også her var der nomineringer til Down The Drain.

Jannie Overgaard Lauridsen arbejder med frivillighed og sceneproduktion på Down The Drains festivaler og er nomineret i kategorierne Production Manager og Tour Manager. Der var også en nominering til Xenia Grigat i kategorien Concert Promoter for hendes arbejde med booking af artister både til Down The Drains festivaler, men også hos Down The Drains koncertbureau, Beatbox Entertainment, som til nytår skifter navn til Down The Drain Concerts. De tre nomineringer gør Down The Drain til den danske arrangørvirksomhed med flest nomineringer.

The European Festival Awards uddeles til et show i den hollandske by Groningen 16. januar 2019 i forbindelse med festivalen Eurosonic, mens Women in Live Music Awards uddeles i London 17. december.

Down The Drain Group er Danmarks største uafhængige koncertarrangør og står blandt andet bag festivalerne NorthSide, Tinderbox og Haven Festival. Down The Drain er desuden ejere af Beatbox Entertainment (som til næste år skifter navn til Down The Drain Concerts), der står bag de to udsolgte koncerter med Ed Sheeran i Tusindårsskoven i juli 2019.

• beatbox entertainment
  • haven festival
  • northside
  • down the drain

Down the Drain Group står bag NorthSide, Tinderbox og Haven Festival samt Beatbox Entertainment.

Pressekontakt 92829297