Dustin home lanceres i Norge

Dustin, Nordens ledende internethandelsvirksomhed inden for IT og hjemmeelektronik, tager  næste skridt i sin ekspansion og åbner i dag officielt Dustin home i Norge (www.dustinhome.no).  Norske konsumenter kan nu handle IT og hjemmeelektronik fra samme internethandelsplatform  som Dustin home anvender i Sverige og Danmark. Produktsortimentet er tilpasset efterspørgslen på  det norske marked.

Dustin blev grundlagt for 25 år siden (1984), og er en af Nordens mest fremgangsrige og stabile  virksomheder inden for IT, hjemmeelektronik og internethandel. Dustins fremgangskoncept er baseret på altid at have et stort antal produkter på lager, kombineret med et effektivt logistiksystem med  hurtige leveranser. Nu findes Dustin home også i Norge.
- Vores etablering i Norge er et vigtigt skridt for os. Tak være dette kan vi nu udnytte vores  organisation mere effektivt og tilbyde vores kunder i Danmark, Norge og Sverige endnu  flere gode tilbud i fremtiden, siger Per Eriksson, direktør og koncernchef på Dustin.

Dustin lagerfører mere end 170.000 produkter og 900 varemærker på et 20.000 m2 stort logistikcenter i  Stockholm.
- Vi åbnede et nyt moderne logistikcenter i oktober 2008, så vi hurtigt kan betjene hele det  nordiske marked. Leveringssikkerheden er afgørende ved internethandel og vi ved at  hurtigheden og sikkerheden ved Dustins leveranser er en tryghed for vores kunder, siger Per Eriksson, direktør og koncernchef på Dustin.

I forbindelse med lanceringen af Dustin home i Norge, har virksomheden opbygget en organisation  inden for salg, markedsføring og kundeservice for at støtte det nordiske marked.
- Produktudvalget er tilpasset efter den lokale efterspørgsel, hvor vi bl.a. mærker en større  interesse for computere hvor kunden selv vælger sine komponenter, siger Per Eriksson.

Dustinhome.no er opbygget på samme måde som den svenske og danske hjemmeside, med stor  fleksibilitet, sikkerhed og enkle processer. For at sikre trygheden ved betalninger på nettet, har vi  udviklet et antal unikke betalningsløsninger.

Fakta Dustin Group
Nordens ledende Internetbaserede forhandler af IT-produkter og hjemmeelektronik

Ejerforhold
Hovedejer: Altor med 80 procent

Antal ansatte
350 i Sverige og Danmark

Koncernledelse
Per Eriksson, koncernchef/direktør, samt landechef Sverige
Michael Haagen Petersen, landechef Danmark
Göran Lindö, operativchef, samt chef for forretningsudvikling
Johan Karlsson, økonomidirektør

Omsætning
Ca. 4 milliarder SEK 2008

Antal produkter
170.000 produkter i sortimentet

Aktive lande
Sverige, Danmark og Norge

Dustin AB startede sin virksomhed i 1984

For yderligere information kontakt:
Per Eriksson, direktør og koncernchef på Dustin, tlf.: +46 8-553 44 000

Dustin er Nordens førende forhandler af it og forbrugerelektronik over internet og telefon. Salget sker i Sverige, Danmark og Norge, og kundebasen udgøres af virksomheder, den offentlige sektor og privatpersoner. Dustins styrke er stort sortiment, hurtig levering og god service. Sortimentet omfatter mere end 200.000 produkter – fra  tablets, computere, servere og netværk til skærme, printere, mobiltelefoner, computertilbehør og it-løsninger. Koncernen har 450 ansatte og omsætter for næsten 4 milliarder DKK. Koncernens hovedejer er Venturekapitalselskabet, Altor. Mere information på www.dustin.dk

Pressekontakt Press & PR Manager +46 73 850 54 85

Dustin er en førende onlinebaseret IT-partner i Norden og Benelux.

Dustin er en førende onlinebaseret IT-partner i Norden og Benelux. Vi hjælper vores kunder med at være på forkant ved at levere den rette IT-løsning til deres behov.

Vi tilbyder cirka 280.000 produkter med tilhørende tjenester til virksomheder, den offentlige sektor og privatpersoner. Omsætningen i virksomhedsåret 2022/23 endte på ca. 23,6 mia. SEK, og ca. 90 procent af indtægterne kom fra erhvervsmarkedet.

Dustin har cirka 2200 medarbejdere og har været børsnoteret på Nasdaq Stockholm siden 2015 med hovedkontor i Nacka Strand lige uden for det centrale Stockholm.