Dustin leverer Nordens største Cisco Meraki-netværksløsning til T. Hansen

T. Hansen Gruppen A/S har netop valgt Dustin som leverandør af Nordens største bestilling på en Cisco Meraki-netværksløsning. Det er dermed den største Cisco Meraki-ordre solgt i Norden til dato.

Dustin og T. Hansen Gruppen A/S, der blandt andet forhandler autoudstyr og reservedele, har i længere tid samarbejdet om en ny netværksløsning, der er tilpasset T. Hansens IT-behov. Efter rådgivning fra Dustins netværkseksperter har T. Hansen Gruppen A/S netop underskrevet en aftale, der omfatter en netværksløsning til alle T. Hansens 80 butikker samt centrallageret i Danmark.

- Vi har med hjælp fra Dustin fundet en løsning, der gør administrationen af vores netværk meget nemmere for vores IT-afdeling ved blandt andet at sikre fuldt geografisk overblik over samtlige af vores lokationer, siger Bo Bommersholt Sørensen, IT-chef hos T. Hansen Gruppen A/S.

Implementeringen af T. Hansens Gruppen A/S’ nye netværksløsning betyder, at T. Hansen er gået fra at have 25 access points med 45 eksterne antenner på deres centrallager, til i dag at kunne nøjes med 25 access points uden eksterne antenner, da den nye netværksløsning har langt bedre dækning samt bedre styrring af signalstyrke og forstyrrelser.

- Vi er utrolig glade for at kunne hjælpe T. Hansen Gruppen A/S med en ny brugervenlig løsning, der gør dem i stand til at fokusere på deres kerneforretning. Vi håber, at flere virksomheder får øjnene op for de muligheder, der findes i dag med hensyn til at købe IT-løsninger i kombination med produkter, siger Michael Haagen Petersen, landechef for Dustin Danmark.

For yderligere oplysninger kontakt:

Eva Ernfors, pressekontakt Dustin Danmark, +46 70 258 62 94

Michael Haagen Petersen, landechef for Dustin Danmark.: 70137040

Dustin er en af Nordens førende forhandlere af it-løsninger til virksomheder, den offentlige sektor og privatpersoner. Med kernen omkring e-handel fungerer Dustin som et link mellem leverandørernes store udvalg og kundernes behov, hvor vores medarbejdere støtter kunderne i at finde den rette løsning ud fra deres behov.

Dustin er en one-stop-shop, der tilbyder omkring 200.000 produkter med tilhørende serviceydelser, funktioner og løsninger. Virksomheden drives i Sverige, Danmark, Norge og Finland. Foruden Dustin og Dustin home indgår Norsk Data Senter (Norge), Business Forum (Finland) og IT-Hantverkarna (Sverige) også i koncernen.

Virksomheden har omkring 900 medarbejdere. Omsætningen i virksomhedsåret 2012/13 endte på ca 5,5 mia SEK. Omkring 90% af Dustins indtægter kommer fra businessmarkedet med fokus på små- og mellemstore virksomheder. Dustin ejes af Altor Fund II og har hovedkontor i Nacka, Stockholm.

Pressekontakt Press & PR Manager +46 73 850 54 85

Dustin er en førende onlinebaseret IT-partner i Norden og Benelux.

Dustin er en førende onlinebaseret IT-partner i Norden og Benelux. Vi hjælper vores kunder med at være på forkant ved at levere den rette IT-løsning til deres behov.

Vi tilbyder cirka 280.000 produkter med tilhørende tjenester til virksomheder, den offentlige sektor og privatpersoner. Omsætningen i virksomhedsåret 2022/23 endte på ca. 23,6 mia. SEK, og ca. 90 procent af indtægterne kom fra erhvervsmarkedet.

Dustin har cirka 2200 medarbejdere og har været børsnoteret på Nasdaq Stockholm siden 2015 med hovedkontor i Nacka Strand lige uden for det centrale Stockholm.