Nu kan 5.000 danske handelselever blive undervist i liveshopping

Læringsplatformen EcomTrainer har netop lanceret et uddannelsesforløb i brugen af liveudsendelser som salgs- og marketingkanal. Det betyder, at unge mennesker over hele landet nu kan lære at mestre liveshopping-softwaren ELISA, der i 2022 blev kåret til Danmarks bedste liveshoppingværktøj.

EcomTrainer, der er støttet af Undervisningsministeriet (STUK) og udbudt af Videncenter for Digital Handel, forbereder danske handelselever på at indgå i erhvervslivet – et vigtigt projekt ifølge Flemming Jessen, projektleder fra Videncenter for Digital Handel:

”Vores fornemste opgave er at give unge mennesker på erhvervsskolerne ikke bare indblik i, men også hands on erfaring med de værktøjer, der rent faktisk bliver brugt i erhvervslivet. ELISA bliver brugt flittigt af detailforretninger landet over og er derfor et af de værktøjer, som vores elever også bør lære at mestre.”

På blot halvandet år har EcomTrainer haft flere end 15.000 besøg, hvoraf knap 5.500 var unikke besøgende. Af dem er omkring 500 undervisere og de resterende 5.000 elever.

Liveshopping på dagsordenen

Liveshopping-værktøjet ELISA er udviklet af virksomheden Easy Live Sales. Virksomheden blev grundlagt i februar 2021 og har i dag faciliteret flere end 10.000 liveshopping-begivenheder for kunder fordelt over 9 lande.

Og nu har ELISA altså indgået et samarbejde med EcomTrainer for at få liveshopping på dagsordenen hos landets 42 erhvervsskoler. Det betyder, at de mange tusinde brugere af læringsportalen fremadrettet kan få undervisning i liveshopping som disciplin.

”Ved at sætte liveshopping på agendaen hos landets 42 erhvervsskoler og give eleverne konkret erfaring med at bruge ELISA, udruster vi dem til at kunne bidrage til erhvervslivet efter endt uddannelse,” udtaler Flemming Jessen og fortsætter:

”Det er både værdifuldt for de unge, der kan komme hurtigere i arbejde efter endt uddannelse, og for det danske erhvervsliv, der kan nyde godt af de unges ekspertise inden for nye e-handelsværktøjer som for eksempel ELISA.”

”Danske handelselever bør kende til liveshopping”

Det er efterhånden blevet slået fast med syvtommersøm, at fænomenet liveshopping er kommet for at blive. Forbrugerne elsker det på grund af kombinationen af underholdning, bekvemmelighed, fællesskab og inspiration. Forhandlerne elsker muligheden for at opnå bred eksponering, komme direkte ind i folks stuer og få øget omsætning på en nem og billig måde.

Men hvorfor kan danske handelselever ikke nøjes med blot at lære om liveshopping som fænomen? Behøver EcomTrainer at inkludere ELISA i undervisningsmaterialet? Spørger man Flemming Jessen, bør alle danske handelselever også prøve kræfter med ELISA:

”Det er vigtigt for os, at vores undervisningsmateriale er alsidigt og ikke forbliver på et teoretisk plan. Hvis eleverne virkelig skal have noget ud af det, skal de prøve kræfter med konkrete værktøjer, som de kan gå ud i erhvervslivet og tage i brug med det samme. Derfor underviser vi ikke blot i, hvad liveshopping er for en størrelse, men også i hvordan man kan drive forretning og øge både kendskabsgrad og omsætning med ét og samme værktøj.

Læs mere om ELISA her: https://elisa.io/da/

Læs mere om EcomTrainer her: https://www.ecomtrainer.dk/

• Økonomi, finans

• streamingtjeneste
  • liveshopping
  • detailhandel
  • ecommerce
  • retail

ELISA hjælper ambitiøse forhandlere med at sælge deres produkter via livestreams. Med vores intelligente og konstant optimerede softwareløsning ELISA er det nemt at skabe underholdende og informative liveshopping-oplevelser for både eksisterende og nye kunder.
ELISAs vigtigste mission er at hjælpe retailers med at skabe større vækst, flere salg og endnu mere tilfredse kunder.ELISA integrerer med alle større webshopløsninger, som fx Shopify, Dandomain, Woocommerce Magento mv.
ELISA har hjulpet 1.200+ retailers på tværs af seks lande med at gå live og afholdt 7.000+ liveshopping-events.
ELISA er stiftet i 2021, og fik i sommeren 2021 Anders Holch Poulsen med i ejerkredsen.

Christian Vester

Pressekontakt CEO