Canon udvider sit partnerskab med EET Europarts

Canon udvider sit partnerskab med EET Europarts

EET Europarts tilslutter sig gruppen af top-distributører, som en del af Canon's igangværende partnervækst-strategi. Det paneuropæiske partnerskab vil i de kommende måneder betyde en udrulning af Canon's produktsalg gennem EET Europarts i 20 lande.

EET Europarts skal markedsføre Canon's komplette sortiment af netværkskameraer, herunder de nyligt lancerede fuld HD netværkskameraer. Det nye sortiment omfatter VB-H41, VB-H610VE, VB-H610D og VB-H710F, alle med fremragende performance under dårlige lysforhold - hvilket betyder, at de skaber en ny og stærk indtjeningsmulighed for partnere, der arbejder med høj sikkerhed. Her er høj performance under dårlige lysforhold altafgørende. Den enestående vidvinkel performance i den nye Canon serie vil også betyde, at EET Europarts kan målrette salget til benzinstationer samt shopping centre, hvor det er yderst vigtigt at være i stand til at yde maksimal sikkerhed, men med et minimalt antal kameraer. Canon's PRTZ funktion betyder, at ingeniører er i stand til at fjernkonfigurere kameraets vinkel, zoom og fokus, for nem justering under idriftsættelse og ved omkonfigurering. Dette reducerer omkostningerne og betyder, at Canon's enheder er specielt velegnet til applikationer, hvor regelmæssige ændringer eller konfigurationer er nødvendige.

Canon har 70 års erfaring som producent af højkvalitets objektiver og er førende på markedet for digital SLR og broadcast teknologier. Canon har finpudset sit EOS professionelle kamerasystem i 25 år, og det er indarbejdet i Canon's HD netværkskameraer, der sikrer fremragende billedkvalitet og performance.

Stefan Nilsson, chef for EET Europarts overvågningsforretning kommenterede, "Canon's produkter er kendt for deres enestående objektiv og billedkvalitet. Vi er overbeviste om, at vi over de kommende måneder, når vi begynder at sælge Canon's produkter i alle europæiske regioner, vil være i stand til at tilbyde vores kunder et bedre udvalg af kameraer end nogensinde før. Vi er glade for at være en prioriteret partner for Canon Europe."

Julian Rutland, Visual Communication Products and Solutions Director, Canon Europe, siger: "Vi er dedikeret til at hjælpe kunderne med skiftet fra analogt, ved brug af intelligente imaging-visninger. Vores kamera teknologi skiller sig bemærkelsesværdigt ud i en række sikkerhedsmiljøer. Fra motorveje der har brug for low light performance til den offentlige sektor, der har brug for nem vedligeholdelse - og til detailhandelen, der har brug for god dækning af store åbne rum. EET Europarts er en af de største distributører af videoovervågning i Europa, så samarbejdet vil i høj grad styrke Canon's europæiske tilstedeværelse på markedet for sikkerhed. Vi arbejder hele tiden på at opbygge relationer med nye partnere i Europa på alle niveauer, da de spiller en vigtig rolle i uddannelsen af slutbrugere inden for vores teknologi. Dette er et vigtigt næste skridt i denne strategi."

EET Europarts er distributør af IT, Overvågning og Sikkerhedsløsninger samt Home Entertainment og Lifestyle Electronics.

Virksomheden er Europas største distributør inden for videoovervågning, reservedele og tilbehør til computere, printere, tablets og mobiltelefoner.

EET Europarts forhandler en lang række førende mærker. Mere end 400.000 varenumre foIdelt på mere end 300 forskellige varemærker er repræsenteret i EET´s sortiment, herunder: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, estuff, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Libratone, Loewe og mange andre.

EET Europarts er en del af EET Group, grundlagt i 1986, og i dag en af Europas førende distributører inden for IT, Overvågning & Sikkerhedsløsninger samt Consumer Electronics, med 27 salgskontorer i 21 lande, fordelt over Europa og Afrika. Koncernen beskæftiger knap 400 ansatte, servicerer mere end 40.000 forhandlere og ekspederer mere end 750.000 leverancer om året.