EET Europarts udvider igen på Smart Home fronten - underskriver aftale med Fibaro

Som et led i EET ’s strategi om at blive Nordens førende distributør indenfor Smart Home har man netop indgået aftale med Fibaro.

”Vi har et klart mål om at være førende på Smart Home kategorien. Det vil sige, at vi kan levere produkter, der ikke blot er almindelige gadgets, men derimod er decideret smarte i den forstand, at de kan taler sammen på tværs i et større økosystem som fx Apple HomeKit, Google Assistant og Amazon Alexa. Et Smart Home produkt fra EET vil desuden typisk både tilfører komfort og medføre besparelser. Med det udgangspunkt mener vi, at Fibaro passer perfekt ind i vores eksisterende sortiment, og vi glæder os meget til det fremadrettede samarbejde, hvor vi skal udbrede Fibaro’s produkter på det nordiske marked”, siger Allan Friis, Sales Director, EET Retail.

Fibaro producerer Smart Home produkter af særdeles høj standard, både når det gælder sensorer og actors. Sortimentet indenfor sensorer består blandt andet af Motion Sensor, Flood Sensor, Door/Window Sensor og CO Sensor. På actor-siden findes produkter som Wall Plug og Switches.

”Kendetegnende for Fibaro produkterne er, at de alle passer til Apple HomeKit, hvilket i vores verden er et udtryk for, at både intelligens og sikkerhed er i top. Endelig kommer alle produkter i et utrolig lækkert design, som ikke mindst gør dem velegnede til det nordiske marked, hvor æstetikken i hjemmet er i højsædet”, siger Allan Friis.

Distribution:

EET Europarts er distributør af Fibaro’s produkter. Aftalen gælder de nordiske lande - Danmark, Sverige, Norge, Finland.

For yderligere information om distribution, forhandlere og forhandling i Danmark kan EET Europarts kontaktes på tlf. 45 82 19 19.

www.eeteuroparts.dk

EET Europarts er Europas førende distributør inden for: Server, Computer & Printer parts, Storage & Network, Mobile Parts & Accessories, Consumer Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Virksomheden forhandler en lang række førende mærker og produkter. Mere end 1.000.000 varenumre fordelt på mere end 700 forskellige varemærker er repræsenteret i sortimentet, herunder: HP Inc., Hewlett Packard Enterprise, Lenovo, MicroConnect, MicroBattery, Ubiquiti Networks, HP Procurve, Cisco, Synology, Qnap, B&O Play, Loewe, Podspeakers, Kensington, tado, Apple, eSTUFF, Incipio, Griffin, MicroSpareparts Mobile, Axis, Hikvision, Bosch, MicroView, Milestone, NEC, Philips, EPSON, VivoLink, Airtame, Zebra, Honeywell, Star Micronics, Datalogic, Datamax og mange andre.

EET Europarts er en del af EET Group, grundlagt i 1986, i dag repræsenteret med 31 salgskontorer i 24 lande fordelt over Europa. Koncernen beskæftiger mere end 500 ansatte, servicerer mere end 44.000 forhandlere og ekspederer mere end 1.000.000 leverancer om året. EET Group har hovedsæde i Birkerød og logistikcenter i Ballerup.

Christina Vedel

PR Manager, EET Retail +45 31 31 91 06