EET udvider audio-porteføljen med JBL og HarmanKardon – to af verdens største audio-brands

EET har netop indgået en distributionsaftale med HARMAN, der fremover får begge parter til at stå endnu stærkere indenfor audio. Med det nyetablerede samarbejde bliver HARMAN’s produkter, som blandt andet inkluderer JBL og Harman/Kardon, nemt tilgængelige for deres allerede etablerede forhandlere i EET’s netværk. Samtidig rammer nye og unikke produkter markedet senere på året, og i den anledning vil EET og Harman kigge på at udvide HARMAN’s eksisterende retail-salgskanaler indenfor B2B og livsstil.

HARMAN har allerede i dag en ledende markedsposition på flere af deres brands og produktkategorier indenfor audio og har naturligvis et ønske om fortsat at fastholde denne position men samtidig også at udvide indenfor true wireless, gaming og høretelefoner. Da EET har et stærkt netværk af forhandlere indenfor netop denne kategori har begge parter store forventninger til det fremtidige samarbejde.

”Hos HARMAN har vi igennem et stykke tid evalueret markedet for at finde det helt rigtige setup til at støtte op omkring vores fremtidige kanalstrategi, og blandt vores eksisterende forhandlere har flere af dem peget på EET som foretrukne distributør. Efter nu at have fået et mere indgående kendskab til EET’s distributionsstrategi og historie indenfor distribution af audio-produkter, er vi slet ikke i tvivl om, at vi har fundet den helt rette partner, der fuldt ud kan leve op til vores værdier og serviceniveau”, siger Henrik Sie, Sales Director, HARMAN Nordics.

Hos EET er man ligeledes begejstret for det nyetablerede samarbejde.

”Vi er meget tilfredse med det nye samarbejde og glæder os til at bidrage til at HARMAN kommer ud i vores veletablerede forhandlernetværk. Både vi og vores forhandlere har i et par år savnet et high-end brand i audio-kategorien. Med HARMAN vil vi kunne genvinde vores position og levere mere af det vores forhandlere efterspørger både i kraft af Harman/Kardon- og JBL-produkterne. Harman har en meget struktureret tilgang til markedet, som går rigtig godt i tråd med EET’s værdisæt, og vi glæder os meget til at komme i gang med samarbejdet”, siger Allan Friis, Sales Director Retail, EET.

Inden for de kommende uger vil de første HARMAN produkter være på vej ud af EET’s lager til vores forhandler og være klar til sommersalget rundt om i Danmark.

OM HARMAN

HARMAN (harman.com) designer og udvikler forbundne produkter og løsninger til bilproducenter, forbrugere og virksomheder verden over, herunder forbundne bilsystemer, audio- og visuelle produkter, automationsløsninger til virksomheder og tjenester, der understøtter Internet of Things. Med førende mærker, herunder AKG®, Harman Kardon®, Infinity®, JBL®, Lexicon®, Mark Levinson® og Revel®, er HARMAN beundret af audiofile, musikere og på spillesteder rundt omkring i hele verden, hvor de kan opleves. Mere end 50 millioner biler på vejene i dag er udstyret med HARMAN audio og tilsluttede bilsystemer. Vores softwaretjenester driver milliarder af mobile enheder og systemer, der er forbundet, integreret og sikre på tværs af alle platforme, fra arbejde og hjem til bil og mobil. HARMAN har en arbejdsstyrke på cirka 30.000 mennesker på tværs af Amerika, Europa og Asien. I 2017 blev HARMAN et fuldt ejet datterselskab af Samsung Electronics Co., Ltd.

Om EET

EET er en værdiskabende niche-IT-distributør inden for områderne; Server, Computer & Printer parts, ProAV Solutions, Surveillance & Security, Network, Storage, POS & Auto-ID og Consumer Electronics.

EET forhandler en lang række førende mærker og produkter. Mere end 1.000.000 varenumre, fordelt på mere end 1.100 forskellige varemærker, er repræsenteret i sortimentet, herunder: HP Inc., Hewlett Packard Enterprise, Lenovo, MicroConnect, Ubiquiti Networks, HP Procurve, Cisco, Synology, Qnap, Native Union, JLab, Amplifi, Kensington, tado, eSTUFF, Speck, Axis, Hikvision, Bosch, Milestone, NEC, Philips, EPSON, VivoLink, Airtame, Zebra, Honeywell, Star Micronics, Danfoss, Datalogic, Coreparts, Gearlab, Dell, Netatmo, Harmon Kardon, JBL, Ecovacs, frogblue, SONY, Capture og mange andre.

Vi giver leverandører og kunder ekspertviden inden for branchen, intelligente logistikløsninger, unik salgsservice og smarte marketingværktøjer. EET blev grundlagt i 1986, vi opererer på 23 markeder i hele Europa og betjener mere end 30.000 købende forhandlere årligt. EET Group ligger i Birkerød og Ballerup lige nord for København og er moderselskab for alle EETs salgsselskaber over hele Europa med i alt ca. 700 ansatte.