EET udvider smart home porteføljen og indgår samarbejde med Nanoleaf

EET udvider smart home porteføljen og indgår samarbejde med Nanoleaf

EET har netop indgået et nyt og spændende samarbejde med Nanoleaf - en af verdens førende og mest innovative producenter af smart lightning. Nanoleaf er kendt over hele verden for at udvikle intelligent lys i et stort udvalg af moduler, der kan styres med stemmen, via app eller med forudindstillede scenarier.

Hos EET glæder man sig over det nyetablerede samarbejde, der passer rigtig godt ind i EET’s eksisterende smart home portefølje.

”Nanoleaf har været på ønskelisten hos EET siden 2018, hvor vi så de første produkter på CES-messen i Las Vegas. Nanoleaf bliver ved med at skabe nye produkter, der både åbner nye markeder og passer godt til vores eksisterende kanaler, som allerede har Nanoleaf i produktporteføljen. At EET nu er valgt som ny distributør for Nanoleaf i Norden bekræfter os i, at vi har en solid og stærk kanalstrategi, som er attraktiv for smart home producenter som fx Nanoleaf”, siger Allan Friis, Sales Director Retail, EET Danmark.

Også hos Nanoleaf glæder man sig over det nyetablerede samarbejde med EET.

“Hos Nanoleaf er vi meget begejstrede for at kunne starte dette nye partnerskab med EET i Skandinavien. I betragtning af deres brede forhandlernetværk, deres store erfaring indenfor detailhandel og deres stærke team, tror vi på, at EET er den helt rigtige partner, som uden problemer kan kalibrere med vores forretningsstrategi, og hjælpe vores brand med at blive ved med at vokse i regionen. Med alle de nyskabelser, vi netop har annonceret på CES, er vi overbeviste om, at 2023 bliver et fantastisk år for Nanoleaf i Skandinavien takket være støtten fra EET”, siger Philippe Delplancke, Managing Director, Nanoleaf Europa.

Nanoleaf, der blev etableret i 2012 af tre ingeniører, som brændte for at puste nyt liv i belysningsindustrien, er i dag repræsenteret globalt med kontorer i Toronto, Shenzhen, Paris, Hong Kong og Filippinerne. Virksomheden bestræber sig på hele tiden at gentænke, hvad der er muligt, og hvis noget allerede eksisterer på markedet, er det ikke noget Nanoleaf kaster sig over med mindre, de kan gøre det bedre.

Senest har Nanoleaf indgået partnerskab med CORSAIR for fx at kunne lave en smart home- integration til iCUE’s økosystem. Dette samarbejde betyder helt nye og innovative løsninger til gaming-folket, der kan forbinde deres belysning direkte med de forskellige spil – løsninger som fremover vil være tilgængelige for EET’s netværk af forhandlere.

Nanoleaf er endvidere et af de første brands til at lancere Matter-kompatible produkter, det sker i Q2 2023, hvor Essentials-linjen bestående af både Bulps og Lightstrips bliver Matter-kompatibel.

Om Nanoleaf

Nanoleaf er en teknologi- og IoT-virksomhed, som forandrer verden med de mest innovative smart home-løsninger, der gør almindelige oplevelser ekstraordinære. Ved at tilføre gennemtænkt design og teknologisk intelligens i deres produkter varsler Nanoleaf en ny æra indenfor det intelligente hjem, hvor omdrejningspunktet er personalisering – en verden uden begrænsninger, der omfavner det største potentiale i vores mest elskede rum.

Nanoleaf blev grundlagt i 2012 af tre ingeniører, der ønskede at ruske op i belysningsindustrien. Virksomheden har nu en global tilstedeværelse med kontorer i Shenzhen, Paris og Toronto. Nanoleaf består af et mangfoldigt team af lidenskabelige out-of-the-box tænkende problemløsere, og Nanoleaf stræber efter at transformere og omforme den måde, vi oplever vores verden på.

Læs mere på nanoleaf.me

Om EET

EET er en værdiskabende niche-IT-distributør inden for områderne; Server, Computer & Printer parts, ProAV Solutions, Surveillance & Security, Network, Storage, POS & Auto-ID og Consumer Electronics.

EET forhandler en lang række førende mærker og produkter. Mere end 1.000.000 varenumre, fordelt på mere end 1.100 forskellige varemærker, er repræsenteret i sortimentet, herunder: HP Inc., Hewlett Packard Enterprise, Lenovo, MicroConnect, Ubiquiti Networks, HP Procurve, Cisco, Synology, Qnap, Native Union, JLab, Amplifi, Kensington, tado, eSTUFF, Speck, Axis, Hikvision, Bosch, Milestone, NEC, Philips, EPSON, VivoLink, Airtame, Zebra, Honeywell, Star Micronics, Danfoss, Datalogic, Coreparts, Gearlab, Dell, Netatmo, Ecovacs, frogblue, SONY, Capture og mange andre.

Vi giver leverandører og kunder ekspertviden inden for branchen, intelligente logistikløsninger, unik salgsservice og smarte marketingværktøjer. EET blev grundlagt i 1986, vi opererer på 23 markeder i hele Europa og betjener mere end 30.000 købende forhandlere årligt. EET Group ligger i Birkerød og Ballerup lige nord for København og er moderselskab for alle EETs salgsselskaber over hele Europa med i alt ca. 700 ansatte.