Sonos og EET etablerer nyt nordisk distributionssamarbejde

Sonos og EET etablerer nyt nordisk distributionssamarbejde

EET udvider porteføljen på det nordiske marked og tegner ny distributionsaftale med den verdenskendte audioproducent, Sonos

Sonos og EET har netop underskrevet en nordisk distributionsaftale, der trådte i kraft den 1. oktober. Aftale omhandler distribution af Sonos’ produkter i B2B-kanalen, hvor EET især skal bidrage til at opbygge Sonos’ forhandlernetværk inden for installations-forretningen. Sonos er bredt kendt blandt de private forbrugere, til hvem de i dag er verdens største leverandør af multi-room speakers.

EET har et stort dedikeret Pro-AV & Audio Team med mere end 20 sælgere på nordisk plan, som dagligt kommer til at drive Sonos forretningen, sammen med Sonos’ mange samarbejdspartnere.

”Sonos og EET kommer til at arbejde strategisk med udvalgte forhandlere under Sonos’ Partner Program, hvilket skal sikre et højt service- og kompetenceniveau gennem hele kanalen. Vores forhandlere skal gerne have den bedste 360-graders oplevelse af Sonos, og her ved vi, at EET har et stærkt team til at guide og servicere vores nuværende og kommende B2B-partnere i Norden”, siger Kasper Rohde, Nordic Head of Professional & Installed Solutions hos Sonos.

”Hos EET er vi utrolig glade for det nye samarbejde - vi har i et stykke tid været på udkig efter en producent, som kan imødekomme den efterspørgsel, vi oplever fra særligt mindre kontormiljøer samt detail- og hospitality-branchen. Her ser vi Sonos som det perfekte match – de er markedsledende, særdeles brugervenlige for mindre erhvervsdrivende, og et brand som de fleste allerede kender fra privatmarkedet”, siger Mikael Thulin, Adm. Direktør for EET Danmark

Aftalen med Sonos er trådt i kraft den 1. oktober og EET har allerede fået de første tilkendegivelser fra forhandlere, som er glade for den nye mulighed for et partnerskab med EET og Sonos.

Om Sonos
Sonos (Nasdaq: SONO) er verdens førende virksomhed inden for lydoplevelser. Sonos er opfinderen af trådløse hjemmelydsystemer til flere rum og bidrager til, at verden kan lytte på en bedre måde ved at give brugerne adgang til deres yndlingsindhold samt muligheden for at styre det, præcis som de vil, og hvor de vil. Sonos er kendt for at give en uovertruffen musikoplevelse, for gennemtænkt og stilrent design, brugervenlighed, en åben platform og for at gøre store mængder lydindhold tilgængeligt for alle. Sonos har hovedkvarter i Santa Barbara, Californien. Få mere at vide på www.sonos.com

Om EET

EET er en værdiskabende niche-IT-distributør inden for områderne; Server, Computer & Printer parts, ProAV Solutions, Surveillance & Security, Network, Storage, POS & Auto-ID og Consumer Electronics.

EET forhandler en lang række førende mærker og produkter. Mere end 1.000.000 varenumre, fordelt på mere end 1.100 forskellige varemærker, er repræsenteret i sortimentet, herunder: HP Inc., Hewlett Packard Enterprise, Lenovo, MicroConnect, Ubiquiti Networks, HP Procurve, Cisco, Synology, Qnap, Native Union, JLab, Amplifi, Kensington, tado, eSTUFF, Speck, Axis, Hikvision, Bosch, Milestone, NEC, Philips, EPSON, VivoLink, Airtame, Zebra, Honeywell, Star Micronics, Danfoss, Datalogic, Coreparts, Gearlab, Dell, Netatmo, Ecovacs, frogblue, SONY, Capture og mange andre.

Vi giver leverandører og kunder ekspertviden inden for branchen, intelligente logistikløsninger, unik salgsservice og smarte marketingværktøjer. EET blev grundlagt i 1986, vi opererer på 23 markeder i hele Europa og betjener mere end 30.000 købende forhandlere årligt. EET Group ligger i Birkerød og Ballerup lige nord for København og er moderselskab for alle EETs salgsselskaber over hele Europa med i alt ca. 700 ansatte.