tado° lancerer Smart Thermostat i sort og mulighed for mørk baggrund i tado° app

I takt med at flere boligejere går over til brugen af intelligente termostater, som en konsekvens af de stigende energipriser, skaber tado° nye designs, der kan matche indretningen i hjemmet

København 1. september 2022 - I dag lancerer tado° en sort udgave af deres prisvindende Smart Thermostat, som har vundet IF Design Award, samtidig introducerer man Dark Mode i tado° app. Med Smart Thermostat i sort tilbyder tado° nu sine kunder en ny mulighed for at kunne indrette sig i forhold til ens personlige smag, når de indgår i tado°-fællesskabet.

Kunderne står lige nu overfor stigende energipriser, men tado° Smart Thermostat kan i gennemsnit give forbrugerne en besparelse på 22% på den årlige varmeregning. Det betyder, at kunderne kan nedbringe deres gennemsnitlige varmeregning på DKK 7.155 i et mellemstort hus med DKK 1.574. Tager man udgangspunkt i de nuværende energipriser, vil tado° Smart Thermostat tjene sig selv hjem i løbet af 6 måneder.

tado°-fællesskabet

Sammen med tado°-brugerne har tado° arbejdet på en løsning, som gør det attraktivt for endnu flere brugere at blive en del af tado°-fællesskabet og få glæde af de intelligente features, som tado° stiller til rådighed, uden at skulle gå på kompromis med boligindretningen.

Christian Deilmann, medstifter og CPO hos tado° siger, ”Vi har hørt mange tado°-brugere udtrykke ønske om at installere tado° i flere forskellige rum i deres bolig. En mørkere termostat har været højt på ønskelisten, når vi har lyttet til tado°-fællesskabet, og vi er nu lykkedes med at finde de rette materialer og træffe de rette designvalg, der gør det muligt at give forbrugerne, det de efterspørger og tilmed i et elegant og sofistikeret design.”

Mørk baggrund

For at skabe en helhedsoplevelse kan tado° ligeledes løfte sløret for, at tado° app til oktober 2022 kan fås med mørk baggrund. tado°-brugere har efterspurgt mørk baggrund af æstetiske grund, for at kunne spare på telefonens batteri og endda for at kunne tjekke temperaturen om natten, hvor belysningen er dæmpet. Der er blevet justeret på kontrasterne og farverne i den mørke version, så tado° app matcher Smart Thermostat i den sorte udgave.

Tilgængelighed

tado° Smart Thermostat i sort vil være tilgængelig i Starter Kits både trådløse og med kabel, lige såvel som den kan købes alene. Smart Thermostat i sort lanceres til oktober i alle europæiske lande til en vejledende pris på DKK 1.949 for det trådløse starter kit eller DKK 1.699 for starter kit med kabel. Muligheden for at vælge mørk baggrund i tado° app bliver tilgængelig via en app-opdatering til oktober og kan aktiveres i indstillingerne i iOS og Android.

Om EET

EET er en værdiskabende niche-IT-distributør inden for områderne; Server, Computer & Printer parts, ProAV Solutions, Surveillance & Security, Network, Storage, POS & Auto-ID og Consumer Electronics.

EET forhandler en lang række førende mærker og produkter. Mere end 1.000.000 varenumre, fordelt på mere end 1.100 forskellige varemærker, er repræsenteret i sortimentet, herunder: HP Inc., Hewlett Packard Enterprise, Lenovo, MicroConnect, Ubiquiti Networks, HP Procurve, Cisco, Synology, Qnap, Native Union, JLab, Amplifi, Kensington, tado, eSTUFF, Speck, Axis, Hikvision, Bosch, Milestone, NEC, Philips, EPSON, VivoLink, Airtame, Zebra, Honeywell, Star Micronics, Danfoss, Datalogic, Coreparts, Gearlab, Dell, Netatmo, Ecovacs, frogblue, SONY, Capture og mange andre.

Vi giver leverandører og kunder ekspertviden inden for branchen, intelligente logistikløsninger, unik salgsservice og smarte marketingværktøjer. EET blev grundlagt i 1986, vi opererer på 23 markeder i hele Europa og betjener mere end 30.000 købende forhandlere årligt. EET Group ligger i Birkerød og Ballerup lige nord for København og er moderselskab for alle EETs salgsselskaber over hele Europa med i alt ca. 700 ansatte.