Overtagelse gør EG til it-markedsleder

EG overtager hele CGI’s afdeling for it-løsninger til modebranchen. Efter overtagelsen bliver EG markedsleder inden for it-løsninger til mode- og tekstilindustrien og servicerer bl.a. nogle af Europas største mode-brands.

I dag indtager EG en førende position på markedet for it-løsninger til mode- og tekstilindustrien i Danmark.

Med overtagelsen af CGI’s tekstilforretning tilføjer EG 12 dedikerede medarbejdere og ca. 50 kunder til sit eksisterende fokus på mode- og tekstilindustriens virksomheder.

"Branchefokus er EG's DNA, og vi har arbejdet med tekstilbranchen siden vores start i 1977. Med CGI’s it-løsning "Variant til Dynamics NAV" får vi endnu et solidt produkt og stærke kompetencer ind, der styrker vores forretning og udvider kundeporteføljen på et område, hvor vi i forvejen står stærkt," siger EG’s administrerende direktør Leif Vestergaard i forbindelse med overtagelsen.

"Kravene til it-løsninger i tekstilindustrien er variantstyring, meget korte sæsoner, stærkt stigende onlinehandel og håndtering af mange underleverandører. Hertil kommer en stram likviditetsstyring. Vi kan nu, med to forskellige platforme, understøtte den samlede værdikæde i hele mode- og tekstilbranchen med fokus på en øget produktivitet og dermed konkurrencekraft hos vores kunder," siger Leif Vestergaard.

CGI’s danske administrerende direktør, Martin Petersen, udtaler:

"CGI er, ligesom EG, kendetegnet ved et stærkt branchefokus og fokuserer som en global it-services virksomhed på en række udvalgte brancher. Vores strategi er at opbygge endnu stærkere kompetencer inden for udvalgte segmenter, og vi ser salget af vores tekstilprodukt som en naturlig del af den fremadrettede strategi. Vi er glade for at have fundet den helt rette køber, og er sikre på at EG kan videreudvikle vores løsninger til gavn for både kunderne og de dygtige medarbejdere, som følger med."

It-platforme skal servicere Europas førende modebrands

Den nye, udvidede EG Fashion forretning kan på to forskellige platforme tilbyde kunderne en fuld løsning. Både i indledende rådgivning, under implementeringen og efterfølgende, med drift af platformen og fuld service & support. Samtidig med at EG overtager CGI-løsningen "Variant til Dynamics NAV", fortsætter EG nemlig uændret med servicering af EG's ASPECT4 løsning.

"Med to platforme til mode og tekstilbranchen kan vi imødekomme vores kunders ønsker i endnu højere grad. Nu kan vi også give kunder, der foretrækker Microsoft-baserede løsninger, et alternativ. Det giver også god mening i forhold til de ydelser, vi har, der går på tværs af hele vores NAV-base, som kunderne også kan drage fordel af – fx drift, service og support," siger Leif Vestergaard.

Overtagelsen er ikke kun et offensivt skridt i forhold til modebranchen. De nye NAV-konsulenter er med til at understøtte EG’s position som Skandinaviens største NAV-partner – et område, som EG allerede tidligere har varslet, at de vil styrke yderligere. EG har siden 2010 opkøbt 15 virksomheder i Danmark, Sverige og Norge.

Om CGI

CGI er en global it og business process services leverandør, grundlagt i 1976 i Canada. CGI har 68.000 medarbejdere i 40 lande, heraf ca. 650 medarbejdere i Danmark – i Ballerup, Aarhus, Kolding, Herning og Aalborg.

Fakta om EG

Baggrundsmateriale – liste over opkøbte virksomheder, nøgletal, personportrætter m.m. – kan hentes på www.eg.dk/presse.

• Data, Telekommunikation, IT

• eg