Elfa_Hjemmekontor bagved skydedørene

Det moderne hjemmekontor

Mange af os har lavet en midlertidig plads til et hjemmekontor i køkkenet, stuen eller gangen. Nu tyder det dog meget på at vi fremover kommer til at arbejde oftere hjemme end før – næsten 1 million svenskere oplyser at de delvist vil arbejde hjemmefra når smittespredningen ophører*.

En risiko med et hjemmekontor ar at det let kan føles som at man aldrig har fri, når arbejdspladsen altid er synlig i hjemmet. Måske er de nu på tide at lave en permanent løsning til et funktionelt hjemmekontor, som udnytter den plads du har på bedste måde?

Elfa´s velkendte klik-ind system er enkelt at montere, med en bæreliste som skrues fast på væggen og indretning som derefter hænges på. Indretningen er fleksibel og holdbar, og kan udvides og ændres i en uendelighed – en rigtig langsigtede løsning altså. Det som i dag er et hjemmekontor kan fremover blive en bogreol og det som før var en garderobe kan sættes op i vaskerummet i en ny bolig.

Uanset hvor meget plads du har – måske er du en af dem som har et ekstra arbejdsrum derhjemme, eller har du bare en meter væg du kan bruge, findes der en god løsning, men der er også nogle ting som generelt er vigtige at huske på – arbejdspladsen bør være smart indrettet, den skal have plads til alle din behov og det skal være enkelt at holde orden. Derfor anbefaler vi at du anvender væggen over arbejdspladsen til opbevaring, så du udnytter den overflade du har så effektivt som muligt og så arbejdsområde kan holdes fri for ting og sager.

Et fleksibelt kontor bagved skydedøre. Husk at arbejdspladsen skal passe sammen med den øvrige indretning i hjemmet, have en afgrænset plads og samtidig så langt som muligt, beholde en luftig og lys følelse i rummet. En enkel måde er at sætte skydedøre op og lave et lille rum i rummet – så får du en afgrænset, men rummeligt kontorplads, som ikke kræver så meget plads. Kontorpladsen skjules desuden så skydedørene lukkes for når arbejdsdagen er slut.

Bagved skydedørene kan du montere væghængt indretning, som opfylder dine behov, både for arbejde, men også giver ekstra opbevaring. Da skydedørene produceres i de mål du har opgivet ved bestilling, kan du udnytte hele overfladen – fra væg til væg og fra gulv til loft. Vælg ramme og fyldning, som gør dørene til et blikfang og en spændende del af indretningen i rummet, eller som får dem til at smelte ind. Er rummet lille gør spejldøre en stor forskel og giver en følelse af rumlighed og mere lys i rummet. Skulle gæster ringe på døren, kan du bare lukke skydedørene. Med Frithængende skydedøre, uden bundskinne, ruller du også enkelt kontorstolen ind under skrivebordet.

Skydedørene kan designes, så de smelter ind i indretningen, de kan f.eks. bestilles i standard NCS-farver og matches med farven på væggen.

*Undersøgelsen er bestilt af Elfa i Sifos webpanel i perioden