Lav et hyggeligt læsehjørne.

Har du brug for et sted til at læse en god bog, lytte til musik eller tage en powernap? Hvorfor ikke bygge en hyggelig krog med boghylder på den øverste del af væggen? Så får du en gratis gulvplads hvor du kan placere en sofa, en send eller et skrivebord. Her kommer en beskrivelse om hvordan du enkelt bygger en klassisk Elfa boghylde!

Sådan gør du:

• -Vælg ønsket bredde på din boghylde, anvend enten hele væggens bredde eller den bredde som vil anvendes.
  • -Vælg højde på boghylden. Hvis du har standard loft højde, ca. 2,4 m, passer hængeskinnerne som er 1212 mm eller 1532 mm – hvis du vil dække halvdelen af væggen som vi har gjort på billedet.
  • -Vælg dybden på hylderne. 30 cm dybde passer godt til bøger.
  • -Skrue bærelisten på plads under loftet. Bærelisten er den eneste du behøver værktøj til for at montere, alle andre komponenter hænges eller klikkes på. Her kan du læse mere detaljeret om monteringen.¨
  • Monteringsvejledning: bæreliste og hængeskinner
  • Montering af melaminhylder.

Sådan ja – så er det klart! Så er det bare at få fyldt hylderne med dine favoritromaner og andet som gør læsehjørnet til en hyggelig krog