Elfa_din drømmegarderobe indenfor rækkevidde.

Skab din egen drømme (og praktiske) garderobe

Det har aldrig været enklere at skabe en drømmergarderobe! Décor har masser af pæne produkter, smarte funktioner og tilbehør, som gør garderoben både praktisk og pæn. Vi har også samlet værdifulde tips, som hjælper dig med at planlægge en garderobe som maksimere din plads og som giver dig et godt overblik og en lys og luftig følelse.

HÆNG SÅ MEGET SOM MULIGT

Hæng så meget af tøjet som muligt, gerne i dobbelte rækker. Fordelene er at du får plads til meget, får et godt overblik og god tilgængelighed, samt at tøjet ikke bliver krøllet. Hæng hele vejen ind i hjørnet for at udnytte pladsen på den bedste måde.

LET TILGÆNGELIGHED

Favorit frakke, de bedste bukser eller andet som du bruger regelmæssigt, kan hænge på kroge, eller på siden af opbevaringen.

HOLD GULVET FRIT

Et gulv uden ting skaber en luftig og rumlig følelse og gør det nemmere at gøre rent.

OPBEVAR I KATEFORIER

En god måde at opbevarer tøj er ved at dele det op i sektioner for arbejde, hverdag og fest. En anden måde er at farvekoordinere tøjet. For at skabe en ensartet følelse, så und dig selv bøjler af samme slags i hele garderoben. Det gør en stor forskel!

HÆNG ELLER FOLD BUKSERNE

Jeans opbevarer bedst foldet eller rullet, andre bukser hængende f.eks. på et bukseudtræk. Så bliver bukserne mindre rynket og det er enklere at finde de rigtige. Du slipper også for bøjler som tager plads og kan måske få plads til en skohylde nederst.

HOLD AFSTANDEN

Vi anbefaler en afstand på 35 cm mellem hylderne hvor du skal opbevare foldet tøj. Det giver plads til moderate stakke, som er enkle at holde styr på.

SORTER REGLEMÆSSIGT

Et tips til at holde garderoben fri fra pladstyve: lig det tøj væg som du sjældent bruger og se om du savner det efter et halvt år. Hvis ikke er det måske på tide at sige farvel.