Hanna Werning

PRODUKTNYHED FRA ELFA 2016 Et ’kunstværk’ uden ramme

I november lancerer ELFA kollektionen ”Linear” – en serie af skydedøre med diskrete mønstre - designet af den anerkendte svenske designer Hanna Werning. Med inspiration i klassiske linjer og legende skyggespil skaber de rammeløse skydedøre et minimalistisk og elegant udtryk i hjemmet.

Out of sight, out of mind. Muligheden for at lukke døren til sin opbevaring skaber en følelse af ro og orden i hjemmet. Netop dette er grundtanken bag Elfas nye kollektion af rammeløse skydedøre, der nemt og elegant skaber et rent aflukke til din opbevaring. Skydedørene er prydet med underspillede, taktile mønstre, der breder sig over hele fladen og giver et elegant og grafisk udtryk.

De rene linjer giver desuden skydedørene et minimalistisk udtryk, og med samme finesse på begge sider er dørene ikke begrænset til skabe, men kan også benyttes som udtryksfulde rumdelere. Bag designet står den svenske designer Hanna Werning.

Skandinavisk design uden grænser

Linear-kollektionen er en unik lancering, som fortsat har rod i det minimalistiske skandinavisk design, som Elfa er kendt for. Skydedørene giver et personligt præg til rummet med hver sit grafiske mønster, som Hanna Werning har skabt ved at eksperimentere med lys og skygger fra Elfas klassiske opbevaringssystemer. Se processen og designerens tanker bag i filmen HER.

”Jeg sad og legede med skyggespil fra skinner, hylder og trådkurve, og pludselig dukkede mønstrene op for næsen af mig – helt af sig selv. Det var enormt inspirerende,” fortæller Hanna Werning, som bl.a. er kendt for sine smukke tapet- og tekstildesigns, der har sikret hende en plads i nordiske designhjem og hendes priser som ELLE Interiør Design Awards.

Elegant opbevaring

Med Linear løfter Elfa sit klassiske opbevaringsløsninger til et nyt niveau og har sammen med én af nordens talentfulde designere tilføjet et nyt kapitel til serien af elegante løsninger på hjemmets praktiske udfordringer.

”Elfa bygger på en stolt tradition og et utrolig spændende design, som jeg gerne ville være med til at styrke. Derfor skabte jeg en kollektion baseret på de helt klassiske linjer og former, der har været ikoniske for Elfa lige siden 50’erne,” fortæller designer Hanna Werning.

OM HANNA WERNING

Navn: Hanna Werning.

Bor: Södermalm, Stockholm.

Uddannelse: BA / grafisk design på Central St. Martins College of Art & Design i London.

Baggrund: Hanna Werning har bl.a. designet tapetkollektioner for Boråstapeter, service- og porcelænsprodukter til Rörstrand, tekstildesign til House of Dagmar og Anna Sui, tekstilmønstre for Borås Cotton, sofatæpper for IKEA, motiver for STOKKE klapvogne, brusekabiner til Svedbergs, tasker for Eastpak og kort og papir for Bookbinders Design.

Awards: ELLE Interiør Design Award: Årets tapet 2007 og 2008, Residences Store Design Award: Årets Mønster i 2006, ELLE Interiør Design Award: Vægdekoration & Tapet i 2004.

OM LINEAR KOLLEKTIONEN

Skydedøre uden ramme med formalet taktile mønstre. Designet af Hanna Werning.

Kollektionen består en række grafiske udtryk under navnene; ”Gravity”, ”Flow”, ”Zack” og ”Mimic” samt ”Plain” og ”Reflect” med en glat overflade og indbygget retroformede spejle.

Overfladen er den samme på begge sider, hvilket gør det muligt at benytte skydedørene både til skabe og som rumdeler.

Materialerne består af hvide lakerede MDF, som er stilfuldt og enormt holdbart.

Bestilling af skydedørene kan tilpasses alle mål og kan findes i butikkerne fra november. Løsningerne fås med flere funktioner, såsom softclose og LED-belysning.

Forhandlere i hele landet. Find din nærmeste HER

Med mere end 65 års erfaring i opbevaringsbranchen, tilbyder Elfa smarte, fleksible og kundetilpassede opbevaringsløsninger, samt målpasset skydedøre. Vi mener, at alle bør have mulighed for at nyde en velorganiseret hjem - en vision, vi arbejder hen imod ved konstant at udvikle nye, innovative koncepter, der kombinerer førsteklasses funktionalitet med moderne design og høj kvalitet.

Virksomheden har siden 1999 været ejet af The Container Store - den største detailkæde i USA inden for opbevaringskategorien. Container Store er noteret på NYSE.

Elfa har fire fabrikker og otte salgsselskaber i hele Europa. Koncernen har en omsætning på ca. SEK 900 mio. og beskæftiger over 600 personer. Hovedkontoret er beliggende i Malmø, Sverige.