Elgiganten på CES: Vi fik et kig ind i fremtiden

Elektronikmessen CES 2014 i ørkenbyen Las Vegas var på alles læber i sidste uge, og Elgiganten var traditionen tro på pletten for at rapportere nyt hjem om de seneste produkter og tendenser.
Nyhedsbulletinerne fra de udsendte teknologi-spejdere fra Elgiganten blev da også nærlæst af salgschef for radio/tv, Glenn Manson.
”CES er altid spændende at følge med i, fordi vi får et glimt ind i fremtiden,” siger salgschef Glenn Manson.
”Vi har altid en stribe folk på CES for at spotte nye tendenser og produkter, så vi kan tilbyde kunderne det nyeste og mest spændende på markedet,” siger Glenn Manson og fortsætter:
”Det er vigtigt for os i Elgiganten at være så opdaterede på produktnyheder og trends som muligt, fordi det betyder, at vi kan få de mest spændende produkter hjem til vores kunder først – og det ved vi, at de sætter stor pris på,” siger han.
Knivskarpe 4K kommer buldrende nu
Glenn Manson har især noteret sig det store opbud af de såkaldte 4K-fladskærme, der leverer uovertruffen billedkvalitet – men som stadig også hører til blandt de dyreste fladskærme på markedet.
”4K er uden tvivl det næste store spring indenfor fladskærme og det forventer vi os meget af. Vi forhandler allerede nu 4K-fladskærme i vores varehuse, og når producenterne til et stort event som CES sætter massivt fokus på 4K, så bliver det kun endnu mere interessant ,” siger Glenn Manson.

De danske forbrugere kan altså godt forvente en stribe nyheder på den front i fremtiden, fortæller han.
”Vi kigger konstant på udviklingen i markedet og på, hvad vi tror vores kunder vil være mest interesserede i, og 4K er absolut en af prioriteterne over den kommende tid,” slår Glenn Manson fast.

• Data, Telekommunikation, IT

• fremtiden
  • fladskærm
  • fjernsyn
  • teknologi
  • gadgets
  • ces 2014
  • ces2014

Elgiganten er en af Danmarks førende varehuskæder indenfor mærkevare-produkter i hjemme-elektronik og hårde/hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag ca. 1.700 medarbejdere fordelt på 29 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.

Elgiganten A/S omsatte i regnskabsåret 2012-13 for i alt 5,1 milliarder danske kroner. Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2012/13 omsatte for i alt 26 milliarder norske kroner. Der er i Norden i alt 289 varehuse og ca. 7000 medarbejdere. Alle nordiske varehuse forsynes fra det 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af britiske Dixons Retail (DXNS)