Nu går julegave-slutspurten ind: Her er gaverne danskerne får til jul

Elgiganten er klar til det helt store rykind i denne uge, for nu starter jagten for alvor på årets julegaver. Og ønsket om elektronik og ny teknologi under træet er traditionen tro stort.

I en undersøgelse lavet af YouGov for Elgiganten svarer 16 procent af danskerne, at de ønsker sig elektronik til jul i år, og adm. direktør i Elgiganten, Peder Stedal, forventer da også, at den kommende uge bliver en af årets suverænt travleste i kædens 38 butikker rundt om i landet.

Selvom nethandlen er stigende, er det nemlig fortsat størstedelen af kunderne, der ønsker at købe deres julegaver i en fysisk butik.

”Det vi ser er, at rigtig mange af vores kunder har lavet research på nettet før de kommer i butikken. Her får de så svar på de spørgsmål de måtte have, de kan se og røre produkterne og de kan få hjælp til at opsætte og klargøre gaverne de køber. For mange er det enormt vigtigt, og mange sætter også pris på at de kan få gaven med sig hjem med det samme,” siger Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten.

Se julens udvidede åbningstider her

Med kun en uge til jul har mange allerede været ude at købe julegaver, og ud fra de indkøb har Elgiganten et ret klart billede af, hvad danskerne har ønsket sig i julegave i år.

Blandt de største julegave-hits er smartphones, tablets og smart watches, men i år er særligt en ny kategori af produkter kommet på mange danskeres ønskesedler. Produkter til det såkaldte ”smarte hjem”.

”Uden at afsløre for meget, så ser det ud til, at der kommer til at ligge smarte højttalere under rigtig mange juletræer i år. Især Google Home er enormt populær her til jul,” siger Peder Stedal og fortsætter:

”Generelt er smarte produkter et stort julehit i år. Robotstøvsugere, belysning der kan styres via stemme eller app, og lignende produkter, der kan gøre hverdagen sjovere og enklere. Det står højt på manges ønskeliste i år,” siger Peder Stedal fra Elgiganten.

Her er julegaverne Elgiganten tror bliver de mest populære i år:

Læs mere og få inspiration til julegave-indkøbene her: Jule-trends og gave-tips

Se alt om julens udvidede åbningstider og anden praktisk info her:Åbningstider og prakisk jule-info

• Underholdning

Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevare-produkter i hjemme-elektronik og hårde/hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.300 medarbejdere fordelt på 38 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.

Elgiganten A/S omsatte i regnskabsåret 2017/18 for i alt 6,2 milliarder danske kroner. Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2017/18 omsatte for 37,3 milliarder norske kroner.

Der er i Norden i alt 425 varehuse og ca. 10.000 medarbejdere. Alle nordiske varehuse forsynes fra det over 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af britiske Dixons Carphone

Ditte Opstrup Andersen

Pressekontakt Kommunikationschef PR & Kommunikation +4527614057