Gå til indhold
"Halvdanske" Fisker Ocean er en af de bilmodeller, der kan prøvekøres på eCarExpo i København den 27.-29. oktober.

70 elbiler er klar til prøvekørsel på eCarExpo

På fredag åbner dørene til Europas største elbilmesse. Inde i Bella Center står 24 bilmærker klar med 75 eldrevne biler, og foran messecentret holder 70 biler fordelt på 38 modeller klar til publikums prøvekørsel.

En stor udstilling med elbiler og opladning, et spændende sceneprogram med nyttig viden og prøveture ad libitum til publikum. Det er det velkørende koncept for elbilmessen eCarExpo, som finder sted i Bella Center 27.-29. oktober.

I år er eCarExpo tilmed vokset til at være Europas største dedikerede messe for elbiler, og det kommer bl.a. til udtryk i rekordmange elbiler til prøvekørsel. Hele 70 eldrevne biler fordelt på 38 modeller vil holde på rad og række – opladet og klar til at blive prøvekørt af publikum – i det, som elbilmessen kalder eDriveExpo.

”Det smarte ved eDriveExpo er, at man på én og samme dag kan prøvekøre forskellige elbiler og danne sig et indtryk af, hvad man egentlig har behov for, ligesom man selvfølgelig kan sammenligne specifikke biler, man har i kikkerten. Alt sammen noget, der er langt mere tidskrævende, hvis man skal køre fra bilforhandler til bilforhandler for at gøre det,” siger Camilla Messer Thomsen, landechef for eCarExpo Danmark.

F.eks. kan man prøvekøre både den opgraderede Tesla Model 3 og den nye BYD Seal, hvor sidstnævnte endda har danmarkspremiere på eCarExpo. Det samme har elbilen 001, som det nye elbilmærke Zeekr tilbyder de besøgende at prøvekøre.

Blandt alle de spændende elbiler til prøvekørsel vil mange forventeligt være nysgerrige på at sætte sig bag rattet i Fisker Ocean eller den lynhurtige MG4 Xpower. Og vil man gå i de danske motorjournalister i bedene, er der også mulighed for det. Man kan nemlig også prøvekøre tre af de elbiler, som er i finalefeltet til at blive Årets Bil 2024. Det gælder XPENG G9, Hyundai Kona Electric og BYD Dolphin.

Her er alle de bilmodeller, du kan prøvekøre på eCarExpo i København den 27.-30. oktober:

• Aiways U5
  • Xpeng G9
  • Zeekr 001

Til redaktionen:
Vi tager nu imod akkrediteringer til eCarExpo og eComExpo.

eComExpo afholdes 26.-27. oktober
eCarExpo afholdes 27.-29. oktober

Begge messer har en fælles branchedag 27. oktober.

Send en e-mail til mats.genberg@elife.se, og angiv følgende oplysninger:

Navn:
Medie:
Kontaktinformation:
Dag/dage, du ønsker at besøge os:
Interesseområder:

Regions

eLife Nordic AB arrangerer messer og andre mødepladser for den elektrificerede køretøjs- og transportsektor.

eCarExpo fokuserer på forbrugerne og er Nordens største messe for nye biler. eComExpo henvender sig til transportbranchen. Virksomheden har været Nordens ledende aktør i branchen siden 2016. I dag bliver der arrangeret messer i Stockholm, Gøteborg, København og Tallinn. Fra og med 2024 desuden i Oslo og Helsingfors.

Pressekontakt PR-Manager +46 708 451581

Relateret materiale

eCarExpo fokuserer på forbrugerne, og eComExpo henvender sig til den kommercielle side. Virksomheden har været Nordens ledende aktør i branchen siden 2016. I dag bliver der arrangeret messer i Stockholm, Gøteborg, København, Tallinn og Oslo.

Ekebydalsvägen 32
182 65 Djursholm