Gå til indhold
Engcon er den første der kan tilbyde et proportionalt styresystem med simultan styring af alle tiltrotatorfunktioner til JCB’s nye Hydradig

Pressemeddelelse -

Engcon er den første - og ind til nu eneste leverandør - der kan tilbyde et proportionalt styresystem med simultan styring af alle tiltrotatorfunktioner, samt hjulstyring – alt fra styresystem DC2 og MIG2 joysticks til JCB nyeste multi- hjulgravemaskine; Hydradig.

– Arbejdet med at levere DC2 og MIG2 til "Hydradig'en" har været meget intenst og givende, siger Roberth Jonsson, produktansvarlig hos Microprop, som fremstiller Engcons styresystem. Jonsson er glad over, hvor godt samarbejdet med JCB har været i udviklingsfasen:

– Vores udviklingsafdeling har haft et godt samarbejde med JCB, især deres udviklingsafdeling. Begge parter har arbejdet hårdt for at få løsningerne i havn.

Vellykkede test i blandt andet Finland

Udviklingsarbejdet er foregået hos Microprop i Sverige i tæt samarbejde med udviklingsingeniører hos JCB for senere at overgå til testmiljøer i både England og Norden, ude hos JCB's forhandlere. Blandt andet hos West Express i Finland. Salgschef hos Mateko Oy:s, JCB's finske repræsentant, er meget tilfreds med Engcon i kombination med Hydradig:

– Jeg anbefalede allerede fra begyndelsen kombinationen af DC2 og MIG2 til Hydradig, fordi jeg stoler på Engcons produkter, sikkerhed og naturligvis også service vedrørende f.eks. reservedele. Engcon er fortsat øverst på listen over, hvad jeg anbefaler til mine kunder. Komponenterne sad f.eks. i dette tilfælde lige, som de skulle. Det gør Engcon til det tryggeste valg.

I lighed med de andre versioner af DC2 kan også Hydradig versionen fjernsupporteres via smartphone, og i kombination med Engcons MIG2 joystick kan der køres med op til seks forskellige funktioner, proportionalt på samme tid.

DC2 og MIG2 tilpasset til JCB's Hydradig kan allerede nu bestilles hos forhandlerne.

engcon er verdens førende producent af tiltrotatorer (håndledsfunktion til gravemaskiner) og tilhørende redskaber, som øger gravemaskiners fleksibilitet, præcision og sikkerhed. Med viden, engagement og et højt serviceniveau skaber vi succes for vores kunder.

engcon er en større koncern bestående af moderselskabet engcon Holding AB med sæde i Strömsund i Sverige, og derudover 8 salgsselskaber på de respektive markeder Sverige, Norge, Finland, Danmark, England, Tyskland, Frankrig og Holland. Ansvarlig for de øvrige markeder er engcon International. engcon-gruppen omsatte i 2014 for ca. 650 mio. SEK med ca. 165 medarbejdere. www.engcon.com

engcon – verdens førende producent af tiltrotatorer

Vi er engcon, en virksomhed fra det nordlige Sverige, som er opbygget og drevet af mennesker, der lægger deres hjerte og sjæl i at ændre den måde, gravearbejde udføres på. Lige fra første færd har vores virksomhed bygget på en tæt relation til slutbrugerne af vores produkter for at optimere deres hverdag.

engcon blev grundlagt af Stig Engström i 1990 og begyndte straks at udvikle den nu verdensførende engcon-tiltrotator.

VORES VISION
Change the world of digging - En helt ny form for gravning

VORES FORRETNINGSIDÉ

Som uafhængig producent og leverandør af avanceret tilbehør til gravemaskiner
hjælper vi gravevirksomheder over hele verden med at skabe sikrere arbejdspladser, optimere deres ressourcer og være mere effektive.

VORES MISSION
At blive verdens førende, uafhængige producent af avanceret tilbehør til gravemaskiner verden over.

engcon er en større koncern bestående af moderselskabet engcon Holding AB med hovedsæde i Strömsund i Sverige, og også salgsfirmaer på respektive markeder: Sverige, Norge, Finland, Danmark, Frankrig, Benelux, Nordamerika (USA og Canada), Storbritannien Tyskland, Korea og Australien. engcon-gruppen omsatte i 2020 for ca. 1230 mio. SEK med ca. 300 medarbejdere. engcon blev grundlagt i 1990. www.engcon.com