Engcon indgår større aftale med John Deere for det nordamerikanske marked

Engcon indgår større aftale med John Deere for det nordamerikanske marked

Engcon har indgået en stor aftale med John Deere med fokus på USA og Canada. Gennem denne leverandøraftale vil Engcons produkter blive tilgængelige for slutbrugere via Hitachis og John Deeres forhandlernetværk i hele USA og Canada. Samarbejdet vil sikre, at kunderne kan købe deres Hitachi og John Deere gravemaskiner udstyret med Engcons produktivitetsforbedrende produkter.

Engcons mission er at ændre gravebranchen. Med en Engcon tiltrotator sammen med Engcons automatiske hurtigskift giver maskinførere mulighed for at skifte redskab uden at forlade kabinen og udføre arbejdet på nye måder, der øger gravemaskinernes fleksibilitet og effektivitet. Alt dette fører i sidste ende til øget produktivitet og effektivitet for kunderne. Fordi Engcon er blevet valgt som den foretrukne leverandør, vil slutbrugerne via Hitachis og John Deeres forhandlernetværk i hele USA og Canada nu få adgang til Engcons fleksible og sikre produkter.

– Denne rejse begyndte i Norden for 30 år siden og var baseret på ideen om, at det var muligt at grave og bruge gravemaskiner på en bedre måde. Hos Engcon er vi glade for at kunne øge tempoet på denne rejse sammen med John Deere. Vi tror, at begge parter vil få gavn af at gøre Engcons gennemprøvede løsninger tilgængelige i USA og Canada sammen med Hitachi og John Deere gravemaskiner. Men den virkelige vinder i dette er maskinførerne og entreprenørene, der vil kunne arbejde på nye måder og være mere produktive og effektive, siger Krister Blomgren, administrerende direktør i Engcon.

I kraft af det nye samarbejde vil kunderne kunne vælge Engcons tiltrotatorer og automatiske hurtigskiftsystem EC-Oil, hvor maskinføreren kan til- og frakoble hydrauliske redskaber uden at forlade kabinen.

– Hos John Deere har vi altid haft fokus på at levere produkter og teknologi, der gør det muligt for vores kunder at optimere deres effektivitet og driftstid på arbejdspladsen. Gennem denne aftale med Engcon er kunderne yderligere rustet til at få fordel af at kunne yde bedre på arbejdspladsen og i sidste ende være mere effektive, siger David Thorne, Senior Vice President, salg og markedsføring, John Deere Construction & Forestry.

Med aftalen får kunderne lettere og hurtigere adgang til Engcons produkter gennem deres lokale forhandler af Hitachi og John Deere gravemaskiner. Dette er en milepæl i arbejdet med at gøre tiltrotatorkonceptet mere accepteret og kendt globalt, især i USA og Canada, hvor Engcon forventer stor vækst i de kommende år.

Fakta:

• Via autoriserede Hitachi og John Deere forhandlere i USA og Canada kan kunderne vælge Engcons tiltrotatorer til John Deeres gravemaskiner fra 26G til 345G og Hitachis gravemaskiner fra ZX26 til ZX345.
  • Engcons automatiske hurtigskiftsystem EC-Oil vil også være tilgængeligt gennem autoriserede Hitachi og John Deere -forhandlere til John Deeres gravemaskiner 75G til 380G og Hitachi gravemaskiner ZX75 til ZX380 samt Engcons standardiserede låsekontrol QSC og det proportionale styresystem DC2.

engcon er verdens førende producent af tiltrotatorer (håndledsfunktion til gravemaskiner) og tilhørende redskaber, og udstyr som øger gravemaskiners fleksibilitet, præcision og sikkerhed. Med viden, engagement og et højt serviceniveau skaber vi succes for vores kunder.

engcon er en større koncern bestående af moderselskabet engcon Holding AB med hovedsæde i Strömsund i Sverige, og også salgsfirmaer på respektive markeder: Sverige, Norge, Finland, Danmark, Frankrig, Benelux, Nordamerika (USA og Canada), Storbritannien Tyskland, Korea og Australien. engcon-gruppen omsatte i 2019 for ca. 1350 mio. SEK med ca. 300 medarbejdere. engcon blev grundlagt i 1990.
www.engcon.com

Om engcon

engcon er en førende global producent af tiltrotatorer og tilhørende redskaber, som øger gravemaskiners effektivitet, fleksibilitet, sikkerhed og bæredygtighed. Under vores eget mærke tilbyder vi et unikt tiltrotatorsystem, der omdanner gravemaskinen til en redskabsbærer, der kan erstatte andre maskiner. Vi møder markedet gennem vores lokale salgsselskaber og et etableret netværk af forhandlere verden over.