Engcon øger omsætningen for niende år i træk

Engcon øger omsætningen for niende år i træk

Engcon kan opsummere 2018 som et meget succesfuldt regnskabsår. Når resultaterne for 2018 er blevet offentliggjort for branchen, står det klart, at Engcon Holding fortsætter sin stærke vækst og konsoliderer sin position som ledende på verdensplan. Omsætningen stiger med 137 mio. SEK til 1,2 mia. SEK, og resultatet ender på 157 mio. SEK. Hovedårsagerne er salgsfremgang i blandt andet Holland og Frankrig. Engcons løbende produktudvikling og et stadigt voksende sortiment af sikre og effektive produkter er også afgørende for succesen.

– I bund og grund gælder det om at have produkter af god kvalitet, der overgår kundernes forventninger. Vores eftermarkedsservice er kendt for at yde rigtig god service i det tilfælde, hvor der mod forventning er problemer med produktet, og det giver loyale kunder. Vi stræber selvfølgelig efter at holde omkostningerne nede og resultatet oppe, så vi kan fortsætte med at investere for at udvikle vores forretning," siger Krister Blomgren, administrerende direktør i Engcon Holding.

Engcon spår en øget efterspørgsel på verdensmarkedet
Det skønnes, at der i dag sidder tiltrotatorer på ca. to procent af alle gravemaskiner i verden, og det repræsenterer et stort markedspotentiale for alle i branchen. To eksempler på markeder, der står over for store udfordringer i bygge- og anlægsbranchen i de kommende år, er USA og Japan. Der er der efterspørgsel efter både mere effektive og sikrere arbejdsmetoder, hvilket giver gode forudsætninger for Engcons produktsortiment.

– Vi er overbeviste om, at vores tiltrotatorer og automatiske sikre hurtigskift er svaret på mange af deres udfordringer. Vores mål er helt klart at ændre og effektivisere gravemaskinebranchen," siger Krister Blomgren.

Engcon, der i dag har 44 procent af det samlede tiltrotatormarked, er godt rustet til det øgede behov rundt om i verden de kommende år.

– Vi effektiviserer vores processer og vælger i vid udstrækning at geninvestere vores overskud for at udvide vores produktion, øge vores leveringskapacitet og blive endnu bedre. Vores mål er at være et skridt foran, og vores positive resultater gør det nemmere at fortsætte udvikling, siger Krister Blomgren.

Spændende aktiviteter åbner for fortsat succes
I efteråret 2019 vil Engcon indlede nye spændende partnerskaber, rekruttere folk til flere nøglepositioner inden for salg og standardisere sine hurtigskift. Satsninger, som gør, at Engcon yderligere styrker sin position både på markedet og i forhold til slutkunden.

engcon er verdens førende producent af tiltrotatorer (håndledsfunktion til gravemaskiner) og tilhørende redskaber, og udstyr som øger gravemaskiners fleksibilitet, præcision og sikkerhed. Med viden, engagement og et højt serviceniveau skaber vi succes for vores kunder.

engcon er en større koncern bestående af moderselskabet engcon Holding AB med hovedsæde i Strömsund i Sverige, og derudover 9 salgsselskaber på de respektive markeder: Sverige, Norge, Finland, Danmark, England, Tyskland, Frankrig, Holland og Nordamerika (USA og Canada). Ansvarlig for de øvrige markeder er engcon International. engcon-gruppen omsatte i 2018 for ca. 1200 mio. SEK med ca. 250 medarbejdere. engcon blev grundlagt i 1990. www.engcon.com

Om engcon

engcon er en førende global producent af tiltrotatorer og tilhørende redskaber, som øger gravemaskiners effektivitet, fleksibilitet, sikkerhed og bæredygtighed. Under vores eget mærke tilbyder vi et unikt tiltrotatorsystem, der omdanner gravemaskinen til en redskabsbærer, der kan erstatte andre maskiner. Vi møder markedet gennem vores lokale salgsselskaber og et etableret netværk af forhandlere verden over.