Teknologien ændrer vores fremtid

Vi oplever i øjeblikket en revolution hvis målestok, omfang og kompleksitet ikke er set før - vi er vidner til en teknologisk revolution!

Mange millioner af mennesker er forbundet via mobile enheder, og de har ubegrænset adgang til viden om alt overalt. En verden der bliver mere og mere digital vil udfordre mange virksomheders forretningsmodeller.

Evolution påvirker liv og påvirker vores økonomiske-, sociale,- kulturelle,- og menneskelige miljø på både godt og ondt. Kun tiden vil vise, hvordan fremtiden bliver.

Digitail

I 2016 udgjorde online detailhandel 9% af den samlede handel, og dette forventes at stige til 15% i 2020. Kræfter på både udbuds- og efterspørgselssiden er med til at sætte gang i accelerationen. En generation af digitalt indfødte er klar til at indtage detailbranchen, og i detailbranchen ved de, at fremtidens shoppingmarked er online. Læs vores seneste Economic Outlook, hvor vi ser på risici og muligheder ved den hastige digitalisering af detailhandlen.

Læs den fulde rapport her.

Bekymret omkring risikoen i detailsektoren? Tag et kig på vores Q1 2017 Retail Risk Map og find ud af mere.
Hvad mener detailbranchen er deres største udfordringer og styrker?

Cybercrime

Et helt nyt sæt af globale sikkerhedshensyn er opstået. 12. maj overtog hackere computere i næsten 100 lande og krævede løsepenge, Det var et af de største koordinerede angreb, der er set indtil videre. Cybercrime og økonomisk spionage online opleves desværre oftere og oftere, og det koster virksomheder dyrt.

Læs vores pressemeddelelse omhandlende et fransk studie i svindel her.

Overvejer du at handle eller investere i IT-sektoren? Læs vores Global Report om sektorens risici og muligheder her.

Vi genopfinder trade finance

Besøg Euler Hermes Digital Agency online her, og se hvordan vi forsøger at digitalisere den finansielle markedsplads et skridt ad gangen. Vi er allerede begyndt at finde ud af, hvordan kreditforsikring kan have fordele af kunstig intelligens - læs mere om det her.

Economic Research App

Læs analyser, få indblik i prognoser, se videoer, prøv de interaktive kortfunktioner og meget mere. Læs mere og download appen til din smartphone eller tablet her.

Invitation til Brexit webinar - "What a difference a year makes...?"

Brexit webinar
Seneste udgivelser

Vores internationale research team giver dig vores seneste analyseresultater og kommentarer på en række emner, der spænder fra krisen i eurozonen og nye globale handelsruter til nye risici og muligheder.

Economic Outlook

"Macroeconomic Risk", "Insolvencies Outlook", "Global Sector Outlook" og vores særrapporter giver dig overblik over de seneste prognoser og situationen i verdensøkonomien.

Weekly Export Risk Outlook

En ugentlig rapport der opsummerer de vigtigste begivenheder i udvalgte lande.

Economic Insight

En serie med international viden på 4 sider der behandler et bredt udvalg af emner fra landefokus og brancheanmeldelser til dybdegående analyser.

Industry Report

Dybdegående analyser, trends og prognoser på udvalgte landes vigtigste brancher.

Country Reports

Dybdegående økonomiske rapporter der profilerer og analyserer en lang række landes økonomiske situation.

• Økonomi, finans

• digitalisering