Gå til indhold
Det er den 47-årige haderslever, Kim Hansen, der bliver daglig leder af den nye EL-Salg-butik. De seneste 18 år har han arbejdet med salg i Telenor, og han glæder sig til at byde kunderne indenfor.

EL-Salg åbner butik i SuperBrugsen i Haderslev

Haderslev får igen en butik med forbrugerelektronik, når EL-Salg-kæden åbner en såkaldt shop-in-shop i den nyrenoverede SuperBrugsen. Lokal mand kommer til at stå i spidsen for butikken.

Nye tider, kræver nye løsninger.

Konkurrencen på forbrugerelektronik er benhård, og derfor er detailhandlen nødt til at tænke i nye løsninger, hvis handelslivet i de mindre byer skal bevares.

Det er baggrunden for, at EL-Salg-kæden sidste år lancerede et samarbejde med Coop om at etablere små shop-in-shops i en række udvalgte SuperBrugsen-butikker.

Siden er der etableret to butikker i Sønderjylland, og nu åbner den tredje i den nyrenoverede SuperBrugsen i Haderslev.

- Shop-in-shop-modellen er uhyre konkurrencedygtig. På bare 120 m2 skaber vi en butik, hvor kunderne kan få præcis den samme rådgivning og service, som de kender fra vores større butikker, Thomas Peter Weiskvist, der ejer EL-Salg-butikken i Aabenraa og nu åbner den nye shop-in-shop i Haderslev.

- Vi har naturligvis ikke alle varer på hylderne, men kunderne kan tilgå hele EL-Salg-kædens sortiment på 12.000 varenumre via skærme i butikken, og de varer, vi ikke har på hylderne, bestiller vi hjem til levering i butikken eller hjem til kunden selv – eksempelvis med montering, fortsætter han.

Fordele ved nyt koncept
I Danmark er shop-in-shop-konceptet mest kendt fra apoteker og posthuse, der i stigende grad finder sammen med supermarkeder for at holde huslejen nede og hjælpe hinanden med at øge kundetilstrømningen.

Thomas Peter Weiskvist forventer dog, at konceptet kan give EL-Salg-kæden de samme fordele.

- Vi kommer til at ligge lige i indgangen i SuperBrugsen, så vi får ikke bedre mulighed for at møde kunderne der, hvor de er. Selvom nethandlen naturligvis fylder meget i dag, er der stadig mange kunder som ønsker den personlige service og den sikkerhed, der ligger i at handle hos en lokal fagmand, siger han.

- Hos os kan man handle lokalt, få professionel rådgivning, og fordi vi er en del af Euronics, der er Europas næststørste indkøbsfællesskab, kan man tilmed få varerne til særdeles konkurrencedygtige priser. Samtidig har vi vores faciliteter i Aabenraa i baghånden, så vi har mulighed for at reparere stort set alt, vi sælger, hvis uheldet skulle være ude, siger Thomas Peter Weiskvist.

Lokal mand i spidsen

- Jeg har boet i Haderslev hele mit liv, så jeg glæder mig over, at jeg på denne måde kan være med til at styrke det lokale handelsliv. Jeg tror rigtig meget på denne måde at drive butik på. Det er en mulighed for at fastholde handlen lokalt, og så får jeg personligt mulighed for at arbejde med nogle produkter, som jeg brænder for, og som jeg har stor viden om, siger Kim Hansen.

EL-Salg åbner sin shop-in-shop i SuperBrugsen i Haderslev den 1. november 2020 kl. 10 med en coronavenlig åbningsreception, der kommer til at vare de første to uger.

Om Euronics Danmark A/S

Euronics Danmark A/S er med sine 160 butikker fordelt over hele landet Danmarks største detailhandelshus for frivillige detailkæder inden for hårde hvidevarer, forbrugerelektronik, små el-apparater og belysning. Euronics Danmark A/S er en del af den internationale buying group Euronics International, hvilket betyder, at butikkerne i Euronics Danmark A/S handler ind sammen med godt 11.000 andre butikker. Det gør samarbejdet til et af de største i Europa og sikrer butikkerne konkurrencedygtige sortimenter og priser.

Henrik Overgaard Hansen

Pressekontakt Administrerende direktør Euronics Danmark A/S

Vi handler internationalt, men sælger lokalt!

Euronics Danmark A/S er kædehus for detailkæderne EL-Salg, Lyspunkt, Photocare og Lysmesteren.

Euronics Danmark A/S
Niels Bohrs Vej 33B