Gå til indhold
Henrik Overgaard Hansen tiltræder jobbet som adm. direktør i Euronics Danmark A/S.

Pressemeddelelse -

Henrik Overgaard Hansen bliver ny direktør i Euronics Danmark A/S. Han kommer fra en stilling som nordisk indkøbschef i Euronics Danmark A/S, hvor han senest har haft det overordnede ansvar for selskabets indkøbsfunktion med særligt fokus på udviklingen af det nordiske indkøbssamarbejde.

Henrik Overgaard Hansen har før det været produkt- og kædechef i Euronics Danmark A/S, og med sine godt 5 års ansættelse i selskabet været en fast del af ledergruppen. Tidligere har Henrik Overgaard Hansen arbejdet med ”frivillig” kædedrift på flere niveauer, ligesom der ligger en lang og relevant erfaring fra leverandørsiden. Henrik Overgaard Hansen træder derfor ind i stillingen med et bredt kendskab til både selskabet, de produktområder selskabet formidler og ikke mindst de aktionærer der ejer selskabet.

”Euronics Danmark A/S skal fortsætte med at være den foretrukne partner for vore ejere. Gennem indsigt i markedet, stor kundeforståelse og en kompetent og handlekraftig organisation skal handelshuset Euronics Danmark A/S levere konkurrencekraft og værdi for både ejere og leverandører udtaler Henrik Overgaard Hansen”

”Henrik Overgaard Hansen har lang erfaring fra branchen og er meget vellidt blandt kolleger, samhandelspartnere og hos selskabets ejere. Han har et indgående kendskab til organisationen i Euronics Danmark A/S og fra bestyrelsens side ser vi derfor frem til, at vi med Henrik Overgaard Hansen i spidsen for Euronics Danmark A/S kan fortsætte den gode udvikling af selskabet, udtaler bestyrelsesformand Bruno Stenbæk-Andersen”.

På bestyrelsens vegne.
Euronics Danmark A/S

Bruno Stenbæk Andersen

Kontakt:
• Bruno Stenbæk Andersen, bestyrelsesformand, Euronics Danmark A/S, telefon: +45 40 26 44 90
• Henrik Overgaard Hansen, administrerende direktør, Euronics Danmark A/S, telefon: +45 21 77 75 11

Om Euronics Danmark A/S

Euronics Danmark A/S er med sine 160 butikker fordelt over hele landet Danmarks største detailhandelshus for frivillige detailkæder inden for hårde hvidevarer, forbrugerelektronik, små el-apparater og belysning. Euronics Danmark A/S er en del af den internationale buying group Euronics International, hvilket betyder, at butikkerne i Euronics Danmark A/S handler ind sammen med godt 11.000 andre butikker. Det gør samarbejdet til et af de største i Europa og sikrer butikkerne konkurrencedygtige sortimenter og priser.

Henrik Overgaard Hansen

Pressekontakt Administrerende direktør Euronics Danmark A/S

Vi handler internationalt, men sælger lokalt!

Euronics Danmark A/S er kædehus for detailkæderne EL-Salg, Lyspunkt, Photocare og Lysmesteren.

Euronics Danmark A/S
Niels Bohrs Vej 33B