Industry ranking, home appliances and electronics - stores

Kunderne opfatter EL-Salg som det mest bæredygtige brand i branchen!

Sustainable Brand Index Award™ er netop blevet uddelt ved den svenske analysevirksomhed SB Insights årlige prisuddeling. El-Salg modtager prisen, Sustainable Brand Index Award™. Prisen uddeles af den svenske analysevirksomhed SB Insights, som er et udtryk for, at de danske forbrugere opfatter kæden El-Salg (elsalg.dk) som det mest bæredygtige brand i Danmark inden for vores branche.

”Vi er utrolig glade og stolte over, at kunderne opfatter El-Salg (elsalg.dk) som det mest bæredygtige brand i kategorien “Home Appliances & Electronics – Stores” fortæller Henrik Overgaard Hansen, Adm. Direktør, der også sender en stor tak til de mange dedikerede medarbejdere og aktionærer i kæden.

Det er fantastisk at vores store fokus på den grønne omstilling er blevet taget godt imod hos vores kunder. Forbrugernes øgede energibevidsthed og fokus på klima er noget vi har haft stor fokus på de seneste år. Samtidig gør vi meget ud af at fortælle vores kunder, hvordan de kan vedligeholde deres produkter og dermed forlænge produktets levetid. De mange fagmænd hos El-Salg har stor viden indenfor dette område, og kan rådgive om det rigtige produkt til kundens behov. Om det er tidsforskydning på vaskemaskinen, energivenlige løsninger eller energimærke så står vi klar til at rådgive og hjælpe vores mange kunder, fortæller Henrik Overgaard Hansen.

Vi vil også fremover have stort fokus på arbejdet med bæredygtighed, og gøre det endnu lettere for vores kunder at bidrage til en mere klimavenlig fremtid.

Læs mere om analysen her: https://www.sb-index.com/launch-denmark-2023

Sustainable Brand Index Award™ uddeles i år for 11. år i træk af den svenske analysevirksomhed SB Insight. Sustainable Brand Index™ der måler forbrugernes opfattelse af, hvor bæredygtigt et givent brand fremstår. Målingen er baseret på en omfattende analyse, som i år inkluderer 1.550 brands og 80.000 forbrugerinterviews fordelt over 8 europæiske lande. I alt indgår 243 brands fra 24 forskellige brancher i Danmark, og vurderingen af de enkelte brands beror på interviews af 12.000 danske forbrugere.

Euronics Danmark A/S er det administrative selskab bag kæderne EL-Salg, Lyspunkt, Photocare og Lysmesteren. I alt servicerer vi mere end 220 selvstændige butikker og er således landets største detailhandelshus for frivillige detailkæder inden for hårde hvidevarer, forbrugerelektronik, små el-apparater og belysning.

Euronics Danmark er medlem af et af Europas største indkøbsfællesskaber, Euronics International, der består af 11.000 butikker fordelt over 31 lande, som handler ind sammen. Det internationale indkøbsfællesskab giver os mulighed for at sikre et bredt sortiment og konkurrencedygtige priser – helt ud i de enkelte, lokale butikker.

Samtidig er Euronics Danmark også en del af ELON Group, der er Nordens største indkøbsfællesskab inden for hvidevarer og forbrugerelektronik. ELON Group omfatter over 500 butikker i Danmark, Sverige, Island, Norge og Finland. Det nordiske samarbejde er ligeledes med til at sikre et bredt udvalg af varer samt lave priser i vores butikker.

Euronics Danmark driver også webshops elsalg.dk, euronics.dk, lyspunkt.dk og lysmesteren.dk samt butikker i Grønland, Island og Færøerne.

Selvom vi er store, er det vores mål, at alle butikker har en stærk, lokal tilstedeværelse, hvor tæt kundekontakt og god service vægtes højt. Butikkerne i vores kæder drives af vores lokale fagfolk, som altid sørger for, at kunderne kommer hjem med det rigtige produkt til den rigtige pris.