EWII har fundet hollandsk partner til TRIPL

EWII har via datterselskabet EWII Mobility A/S investeret i det hollandske selskab Noorenz B.V., der med varemærket Stint Urban Mobility har en solid placering på markedet for elkøretøjer i det bynære miljø. Investeringen sker gennem en sammenlægning af aktiviteterne i EWII Mobility og Noorenz.

EWII bliver med aftalen mindretalsaktionær i det hollandske selskab, og bliver også repræsenteret i selskabets overordnede ledelse, men det er Noorenz’ hollandske direktør Edwin Renzen, der har det ledelsesmæssige ansvar for selskabet.

”I EWII ønsker vi at fokusere på infrastruktur i form af el, vand, varme og fibernet. Vi ser en kraftig elektrificering af samfundet og derfor er investeringen i Noorenz B.V. interessant. Men salg og produktion af elkøretøjer er ikke EWIIs stærke side, og derfor er vores aktiviteter inden for dette område i meget bedre hænder hos vores hollandske partner,” siger Lars Bonderup Bjørn, adm. direktør i EWII Koncernen.

Allerede i foråret gik EWII i gang med at finde en partner til EWII Mobility, og der har været fin interesse fra flere internationale selskaber.

”Jeg er super glad for, at vi har fundet sammen med Noorenz. Vi har vurderet, at Stint med deres store kompetencer inden for Urban Mobility var den bedste og rigtige partner til at videreføre og videreudvikle vores elkøretøj TRIPL. Og der er samtidig tale om en virksomhed med god indtjening,” siger Lars Bonderup Bjørn.

TRIPL, der er et dansk designet elkøretøj, fortsætter som produkt hos den nye ejer, og udviklings- og serviceafdelingen vil fortsat være placeret i Kolding.

”Vi er stolte over, at vi har kunnet udvikle et innovativt og miljøvenligt produkt til det europæiske marked, og at vi har bragt det så langt. Nu kan vi som mindretalsaktionær glæde os til at følge det næste step,” siger Lars Bonderup Bjørn.

• urban mobility
  • elkøretøj

EWII er en national energikoncern med internationale aktiviteter. Virksomheden tager aktivt del i udviklingen af fremtidens klimavenlige energiteknologier - herunder vindproduktion og brændselsceller – og velfærdsteknologiske løsninger.

EWII sælger energi og tilbyder energirådgivning. Derudover leverer EWII el, fjernvarme, fiberbredbånd og drikkevand.

EWII er en af Trekantområdets største private arbejdspladser med mere end 450 medarbejdere og omsætter for ca. 1,5 mia. kr. om året.