EWIIs nye sponsorstrategi er klar

EWIIs sponsorindsats vil fremover fokusere på at støtte børn og unge, talenter og lokale foreninger samt civilsamfundet bredt set i Trekantområdet.

Energikoncernen EWII har som led i arbejdet med en ny strategi, der bliver præsenteret til efteråret, udarbejdet en ny sponsorstrategi, der helt i tråd med forretningen og de øvrige aktiviteter i koncernen fremadrettet vil fokusere på værdiskabelse i Trekantområdet.

”Det er entydigt en del af koncernens formålsparagraf at skabe værdi for Trekantområdet, og derfor bliver det også retningsgivende i vores sponsorindsats. Vi vil være til stede bredt set og understøtte det gode og værdifulde arbejde, der bliver gjort for børn og unge i de mange lokale foreninger i Trekantområdet,” siger Lars Bonderup Bjørn adm. direktør i EWII.

Det nye sponsorfokus betyder, at EWII vil støtte initiativer, der giver god energi til børn og unge indenfor sport, kultur og det øvrige lokalsamfund. Derudover vil EWII hvert år støtte større og helt særlige lokale begivenheder, der giver værdi for området. Midlerne til disse sponsorater vil komme fra EWIIs kommercielle selskaber.

”Der er mange i lokalområdet, der har brug for sponsorstøtte, men vi kan ikke hjælpe alle. Vi vil dog bestræbe os på at komme ud i hele Trekantområdet med vores sponsorater,” understreger Lars Bonderup Bjørn.

En krone pr. kunde
Endelig vil der som noget helt nyt blive oprettet en pulje, der skal understøtte ’Børn og unges læring om energi’. Midlerne i denne pulje vil komme fra koncernens infrastrukturselskaber under TREFOR Infrastruktur, og vil som udgangspunkt udgøre én krone pr. unik TREFOR-kunde.

”Vi oplever stor opbakning og kundetilgang i vores eget lokalområde, og vi ved, at det forpligter. Derfor er vores nye sponsorstrategi også en markering og en konsolidering af det gode forhold, vi har til vores kernekunder i Trekantområdet,” siger Lars Bonderup Bjørn.

Gennem en række år har EWII været en synlig og markant sponsor hos flere elitesportshold og -klubber med navnesponsorater, hovedsponsoraftaler og andre markante profileringer, både i Trekantområdet og på nationalt plan. Som konsekvens af den nye sponsorstrategi neddrosler EWII denne form for sponsorater, og nedskalerer dermed sine økonomiske sponsorforpligtelser betragteligt.

”Langt de fleste af EWIIs nuværende sponsorater udløber inden for kort tid, men vi opfylder naturligvis de fortsættende sponsoraftaler, som de er aftalt,” understreger Lars Bonderup Bjørn.

Læs mere om EWIIs nye sponsorstrategi her: https://ewii.com/sponsorater

• vand
  • varme
  • trefor

EWII er en national energikoncern med internationale aktiviteter. Virksomheden tager aktivt del i udviklingen af fremtidens klimavenlige energiteknologier - herunder vindproduktion, elkøretøjer og brændselsceller – og velfærdsteknologiske løsninger.

EWII sælger energi og tilbyder energirådgivning og køleteknik. Derudover leverer EWII el, fjernvarme, fiberbredbånd og drikkevand.

EWII er en af Trekantområdets største private arbejdspladser med mere end 525 medarbejdere og omsætter for ca. 1,5 mia. kr. om året.