Falck Industrial Fire Services sikrer sin førerposition i Spanien

Falck Industrial Fire Services sikrer sin førerposition i Spanien

Falck Industrial Fire Services har for nylig vundet to kontrakter med kunder i hhv. atomkraft- og bilindustrien i Spanien og cementerer dermed sin position inden for industriel brandservice i Spanien.

IFS har været til stede i Spanien siden 1990, da den første kontrakt blev underskrevet med ANAV, som driver to atomkraftværker, Vandellós II og Ascó, i Tarragona-provinsen. Denne kontrakt, som indeholder brandslukning og -træning samt levering af køretøjer og andet udstyr, har for nylig været sendt i udbud. Falck vandt udbuddet og sikrede sig dermed en forlængelse af den eksisterende kontrakt frem til udgangen af 2020.

Ud over kontrakten med ANAV har IFS i Spanien for nylig vundet en kontrakt med Seat i Barcelona. Denne kontrakt løber i 3 år fra 1. oktober 2018. Inden for bilindustrien i Spanien har IFS i forvejen kontrakt med Daimler-Mercedes.

Stig Tiedemann, chef for Falck Industrial Fire Services, udtaler:

“Disse to kontrakter er vigtige milepæle for Falck Industrial Fire Services i Spanien. Atomkraft er en høj-risiko-industri, hvor brandforebyggelse og -slukning er endnu mere kritisk end i de fleste andre industrier. Falck er nu førende inden for brandservice i denne industri i Spanien, Belgien, Tyskland og Sverige, og atomkraftindustrien spiller en væsentlig rolle i vores fremtidige strategi. Når det gælder bilindustrien, så har Spanien Europas næststørste produktion, og vi er meget glade for at have vundet endnu en kontrakt i denne vigtige industri.”

Falck Industrial Fire Services er internationalt førende inden for industriel brandservice til lufthavne og høj-risiko-industrier som fx petrokemiske fabrikker, atomkraftværker, stålproduktion og bilfabrikker. Services omfatter brandslukning, -træning og -rådgivning. Industrial Fire Services er til stede i 18 lande og driver 66 lokale brandværn.

Global Communications

Pressekontakt +45 70 22 03 07

Velkommen til Falck DK!

Gennem mere end 100 år har Falck samarbejdet med kommunale og nationale myndigheder med hen-blik på at forebygge ulykker, sygdom og nødsituationer, at redde og hjælpe forulykkede og nødstedte hurtigt og kompetent samt at rehabilitere syge og tilskadekomne. Dette har gjort os internationalt førende inden for healthcare, ambulancetjenester og brandberedskab.

Falck har i dag aktiviteter i 26 lande og har omkring 25.000 medarbejdere.

Falck DK
Sydhavnsgade 18