Foto: Heimstaden Danmark

BYENS TAG & FACADE skal renovere helt postnummer på Frederiksberg

BYENS TAG & FACADE A/S har af Heimstaden, fået til opgave at gennemføre en omfattende renovering af Hostrup Have på Frederiksberg i København. Projektet indbefatter udskiftning af ca. 12.500 kvm. tegltag, komplet vinduesudskiftning og fuld omfugning af alle murede facader.

Hostrup Have blev opført i 1935-1936, og er tegnet af arkitekt Hans Dahlerup Berthelsen. Karrerne er opført i funktionalistisk stil, det er sjældent set i ejendomme af denne størrelse.

Hostrup Have består af ca. 680 lejligheder, og 30 erhvervslejemål, og har sit eget postnummer.

Ejeren af Hostrup Have er Heimstaden, som lægger stor vægt på at værne om lejlighedernes originale udtryk. Som følge herfra, skal karrerne naturligvis renoveres efter moderne forskrifter, men med øje og respekt for de næsten 100 år gamle detaljer i murvæk og udtryk.

Projektet udføres i tæt samarbejde med Hostrup Have, Heimstaden og Arkitektfirmaet H+TNT A/S der ivaretager totalrådgivningen i forbindelse med projektet.

”Det er klart, at det er en stor opgave vi står overfor. Det er den største sag i BYENS TAG & FACADE’s historie, og selvom vi er stolte, og ved vi kan løfte den, går vi alligevel til den med enorm ydmyghed. Personligt glæder jeg mig mest over at vi får muligheden for at stille med et stort hold af kolleger, og vise at det ikke er tomme ord når vi siger at vi dyrker holdsport. Jeg glæder mig til at arbejde tæt sammen med en lang række kolleger over en længere årrække.” siger Christian Falkner Birkholm, Byggeleder i BYENS TAG & FACADE A/S.

”Som Christian siger, kommer vi til at stille med det største hold af kolleger nogensinde på ét projekt, på Hostrup Have. Det glæder vi os rigtig meget til. Vi dyrker holdsport, uanset hvor stort projektet er. Det er dér magien opstår. Så selvom det er det absolut største projekt i BYENS TAG & FACADE til dato, ryster vi overhovedet ikke på hånden. Hele projektet falder vel ind under vores kernekompetencer, og vi ved at vores hold kan løfte opgaven.” siger Casper Borgen Larsen, Adm. Direktør i BYENS TAG & FACADE A/S.

”Ordren på Hostrup Have er ikke kun rekordstor for BYENS TAG & FACADE. Det er den også for os som moderselskab i Fasadgruppen, da det er en af de største sager vi har haft i koncernen. Det siger sig selv at det er med til at cementere vores position på det danske marked. Fasadgruppen har store ambitioner, både i norden og på det danske marked, og med en ordre på denne størrelse viser vi vores styrke som koncern. BYENS TAG & FACADE er den rette entreprenør til at løfte opgaven” siger Peter Andersen, Forretningsområdechef Fasadgruppen Danmark.

Der er tale om en betydelig opgave for BYENS TAG & FACADE med en ordreværdi på 155mdkk. Arbejdet påbegyndes i sensommeren 2023 og står på i 3 år.

Martin Jacobsson, adm. direktør og koncernchef Fasadgruppen, martin.jacobsson@fasadgruppen.se, tlf. +46 (0) 72-556 42 28.
Peter Andersen, forretningsområdechef Fasadgruppen Danmark, peter.andersen@fasadgruppen.dk, tlf. +45 4581 0090.
Casper Borgen Larsen, adm. direktør BYENS TAG & FACADE AS, casper.larsen@fasadgruppen.se, +45 2857 1000.

Vi er med i hele processen fra rådgivning, projektstyring af byggeriet, administration til det færdige produkt. Vi opererer på det nordiske marked som helhedspartner med alle typer af opgaver - store som små, gammelt som nyt og fra start til slut.

Vores kunder er især boligejere, ejendomsadministratorer, rådgivere, boligforeninger, byggefirmaer, stat, kommuner og regioner.

Fasadgruppen er i en ekspansiv fase og markedsleder i branchen. Hovedkontoret er i Stockholm, Sverige.

Læs mere på: www.fasadgruppen.dk

Peter Andersen