BYENS TAG & FACADE skal renovere nogle af Danmarks ældste rækkehuse

BYENS TAG & FACADE skal renovere nogle af Danmarks ældste rækkehuse

BYENS TAG & FACADE A/S har af Bakkehusene, fået til opgave at gennemføre en omfattende tagudskiftning på samtlige 171 huse i Bellahøj. Projektet indbefatter udskiftning af 19.000 kvm. specialfremstillede tegltage.

Bakkehusene der blev opført i 1921-23, var det store gennembrud for rækkehusbyggeri, og en af de aller første boligforeninger, der blev stiftet som forløber for den almene boligbevægelse.

I dag er Bakkehusene et 'Parlamentarisk selskab'. Bakkehusene har deres egne vedtægter, men bliver administreret af KAB.

Projektet udføres i tæt samarbejde med Bakkehusene, KAB og Niels Herskind fra Byens Tegnestue ApS, der har speciale i byfornyelse og restaurering af fredede bygninger.

”Vi er glade for tilliden KAB og Bakkehusene udviser til os, og stolte af at få muligheden for at renovere en boligforening af den kaliber. Vi er fuldstændig overbeviste om at det kan tilskrives de mennesker vi er på hold med, at vi i dag står med kontrakten i hånden. Det er et kompetent og dedikeret hold vi har i ryggen, og det lægger man mærke til i branchen. Vi var her ikke i dag, uden holdet.” siger Casper Borgen Larsen, Adm. Direktør i BYENS TAG & FACADE A/S.

”Tagudskiftningen på Bakkehusene har været under opsejling i mere end 20 år. I løbet af de sidste 20 år har strømningerne i både samfundet og branchen peget i én retning. Grøn omstilling og bæredygtighed. Der går en lige linje fra Fasadgruppens ydelser til bæredygtighed og miljø. Det giver altid mening at renovere den nuværende bygningsmasse, i stedet for at bygge nyt. Tagudskiftningen på Bakkehusene har direkte positiv indflydelse på rækkehusenes energieffektivitet, og som koncern glæder vi os over at et datterselskab løfter dén opgave. ” siger Peter Andersen, Forretningsområdechef Fasadgruppen Danmark.

Der er tale om et omfattende projekt for BYENS TAG & FACADE med en ordreværdi på omkring 64MDDK. Arbejdet påbegyndes i sommeren 2023 og vil strække sig over 3 år.

Martin Jacobsson, adm. direktør og koncernchef Fasadgruppen, martin.jacobsson@fasadgruppen.se, tlf. +46 (0) 72-556 42 28.
Peter Andersen, forretningsområdechef Fasadgruppen Danmark, peter.andersen@fasadgruppen.dk, tlf. +45 4581 0090.
Casper Borgen Larsen, adm. direktør BYENS TAG & FACADE AS, casper.larsen@fasadgruppen.se, tlf. +45 2857 1000.

Vi er med i hele processen fra rådgivning, projektstyring af byggeriet, administration til det færdige produkt. Vi opererer på det nordiske marked som helhedspartner med alle typer af opgaver - store som små, gammelt som nyt og fra start til slut.

Vores kunder er især boligejere, ejendomsadministratorer, rådgivere, boligforeninger, byggefirmaer, stat, kommuner og regioner.

Fasadgruppen er i en ekspansiv fase og markedsleder i branchen. Hovedkontoret er i Stockholm, Sverige.

Læs mere på: www.fasadgruppen.dk