Gå til indhold
Lars Bomholt, adm. direktør i Alument og Peter Andersen, landechef for Fasadgruppen Danmark

Fasadgruppen fortsætter med at vækste på altanfronten gennem opkøb af Alument

Fasadgruppen styrker sin danske altanvirksomhed gennem opkøb af Alumentdk ApS (”Alument”).

Alument renoverer, monterer og inddækker altaner og tilbyder løsninger til blandt andet tagterrasser og solafskærmning. Virksomheden har base i Kolding i Jylland, men har også kontor i Glostrup i udkanten af København. Alument udfører opgaver i hele Danmark for hovedsageligt private boligejere og boligforeninger. Virksomheden fungerer også som underentreprenør for andre entreprenørvirksomheder. Virksomheden har 13 fuldtidsansatte og omsatte for cirka 37 MDKK i driftsåret 2022/2023 (sep.-sep.).

"Med købet af Alument styrker vi vores position inden for altaner på det danske marked, hvor vi fremadrettet ser et interessant potentiale med muligheder for at skabe synergier med vores øvrige eksisterende datterselskaber. Alument bliver desuden vores første selvstændige virksomhed i Jylland,” siger Peter Andersen, landechef for Fasadgruppen Danmark.

"Jeg og hele teamet i Alument ser frem til at blive en del af Fasadgruppen. Det føles godt og rigtigt at tage skridtet ind i en større kontekst og få mulighed for at udvikle vores forretning sammen med de øvrige altanvirksomheder”, siger Lars Bomholt, adm. direktør i Alument.

Fasadgruppen finansierer den kontante del af købesummen med egne midler. Sælger har forpligtet sig til at geninvestere en del af købesummen ved inden for tre måneder at opkøbe Fasadgruppen-aktier for et beløb svarende til godt 2 MSEK. Aktierne vil efter geninvesteringen være underlagt et forbud mod overdragelse (såkaldt lock up-forpligtelse) i 36 måneder.

Overdragelsen af Alument forventes at finde sted i januar 2024.

For mere information, kontakt venligst:
Peter Andersen, Country Manager Denmark, +45 24696490

Kategorier

Fasadgruppen er Nordens største totalleverandør, når det handler om ejendommens ydre skal. Vi tilbyder energieffektive og bæredygtige tjenester, såsom facader, vinduer, altaner og tage, til det nordiske marked. Virksomheden bygger på lokalt baserede entreprenørvirksomheder med et tydeligt fokus på samarbejde, engagement og kompetence.

Vi er med i hele processen fra rådgivning, projektstyring af byggeriet, administration til det færdige produkt. Vi opererer på det nordiske marked som helhedspartner med alle typer af opgaver - store som små, gammelt som nyt og fra start til slut.

Fasadgruppen er i en ekspansiv fase og markedsleder i branchen. Hovedkontoret er i Stockholm, Sverige.

Læs mere på: www.fasadgruppen.dk

Peter Andersen

Forretningsområdechef Danmark Fasadgruppen Danmark

Fasadgruppen er Nordens største og Sveriges eneste landsdækkende helhedspartner

Vores kunder er især boligejere, ejendomsadministratorer, rådgivere, boligforeninger, byggefirmaer, stat, kommuner og regioner. Fasadgruppen er i en ekspansiv fase og førende i branchen. Hovedkontoret er i Stockholm.