Fasadgruppen styrker sin danske altanvirksomhed gennem opkøb af Weldmatic

Fasadgruppen styrker sin danske altanvirksomhed gennem opkøb af Weldmatic

Fasadgruppen fortsætter med at vokse i Danmark gennem opkøb af altanproducenten Weldmatic A/S (”Weldmatic”).

Weldmatic fremstiller altaner til blandt andre Fasadgruppens nuværende datterselskab Altana. På produktionsanlægget i Ringsted kombineres traditionelt smedehåndværk med robotteknologi, hvilket sikrer høj produktivitet, god kvalitet og et godt arbejdsmiljø. Virksomheden drives af to entreprenører og er vækstet godt siden opstarten. Weldmatic har 11 fuldtidsansatte og omsatte for ca. 27 MDKK i regnskabsåret 2022.

”Med Weldmatic styrker vi vores altanforretning og ser gode muligheder for at skabe synergier i virksomheden her og nu og på sigt gennem fremtidige opkøb på altansiden. Det danske altanmarked er interessant med gode forudsætninger for vækst over tid,” siger Peter Andersen, forretningsområdechef for Fasadgruppen Danmark.

“Vi har siden opstarten arbejdet tæt sammen med Altana, og det føles som et naturligt næste skridt nu at træde ind i samme koncern og fortsætte med at udvikle vores samarbejde med fokus på lønsom vækst. Vi ser et stort potentiale ved at nå ud til flere med vores lokalt producerede altaner." siger Jesper Nørregård Hansen, adm. direktør i Weldmatic.

Fasadgruppen finansierer den kontante del af købesummen med egne midler. Sælger har forpligtet sig til at geninvestere en del af købesummen ved inden for tre måneder at opkøbe Fasadgruppen-aktier for et beløb svarende til 5 MDKK. Aktierne vil efter at være tegnet af sælger være underlagt et forbud mod overdragelse og pantsætning mv. i tre år fra datoen fra overdragelsen. Overdragelsen af Weldmatic forventes at finde sted i juli 2023.

Peter Andersen, Forretningsområdechef Danmark, +45 24696490.

Vi er med i hele processen fra rådgivning, projektstyring af byggeriet, administration til det færdige produkt. Vi opererer på det nordiske marked som helhedspartner med alle typer af opgaver - store som små, gammelt som nyt og fra start til slut.

Vores kunder er især boligejere, ejendomsadministratorer, rådgivere, boligforeninger, byggefirmaer, stat, kommuner og regioner.

Fasadgruppen er i en ekspansiv fase og markedsleder i branchen. Hovedkontoret er i Stockholm, Sverige.

Læs mere på: www.fasadgruppen.dk

Peter Andersen