Fiat Panda og 500 Hybrid Launch Edition

Stærkt tilbud fra Fiat: Kør nu – betal næste år

Nu kan man sætte sig bag rattet i de nye hybrid-udgaver af Fiat Panda og 500 med 0 kr. i udbetaling og betale første ydelse i 2021. Og tilbuddet omfatter ikke kun de nye hybrid-udgaver, men samtlige modeller fra Fiat.

De nye udgaver af Fiat Panda og Fiat 500 Hybrid Launch Edition med mild-hybridmotor er parat til de danske veje. Launch Edition-varianten af de to biler er, som navnet antyder, de første udgaver med den nye motor, der kombinerer Fiats tre-cylindrede FireFly-benzinmotor med en elektrisk BSG-motor (Belt-integrated Starter Motor) og et litiumbatteri. Det betyder en højere brændstofeffektivitet, og den nye motor reducerer i gennemsnit CO2-udledningen med 20 procent og op til 30 procent for Panda sammenlignet med den tidligere 1.2-liters motor med 69 hk.

Den nye mild-hybridmotor genvinder energi ved opbremsning og deceleration, som bliver brugt til at genstarte motoren ved Start&Stop-kørsel samt til acceleration. Sætter føreren bilen i frigear ved lave hastigheder, slukker benzinmotoren, og batteriet driver alle bilens funktioner. Den nye mild-hybridmotor er kombineret med en sekstrins manuel gearkasse, der sikrer komforten og køreegenskaberne samt sænker benzinforbruget på lande- og motorvej.

Lang udstyrsliste

Launch Edition-varianten af de to modeller kommer også med de særlige Seaqual-sæder, der er fremstillet med plastik, som bl.a. er opsamlet fra havet. Desuden byder Panda Hybrid Launch Edition på standardudstyr som bl.a. klimaanlæg, parkeringssensor bagtil, hill-holder, LED-kørelys, læderrat og -gearknop, tågeforlygter, indfarvede sidespejle, sidelister og kofanger, og city-servostyring.

500 Hybrid Launch Edition kommer med bl.a. 16’’alufælge, glastag, LED-lys i kombination med kørelys, 7’’Uconnect med HD-touchskærm, fartpilot, Apple Carplay, læderrat med ratbetjening, klimaanlæg, tågeforlygter, 7’’ TFT-display i instrumentgruppen, kromlister, specialfarvet instrumentpanel og meget mere.

Betal i 2021

Med Fiats ‘Kør nu – betal i 2021’-finansieringtilbud, kan man for en udbetaling på 0 kr. sætte sig i Seaqual-sædet, dreje nøglen og køre ud fra sin lokale forhandler i dag og vente med at betale første afdrag til 2021. Og kampagnen dækker ikke kun 500 og Panda Hybrid Launch Edition, men samtlige modeller fra Fiat – det vil sige alle varianter af 500,Panda, 500X, Fiat Tipo 5-dørs og Station Wagon og 500L Wagon. Læs mere og se priser her.

Emner

Fiat startede tilbage i 1899 med grundlæggelsen af Fabbrica Italiana Automobili Torino, også forkortet FIAT. Virksomheden har en mere end 120 års tradition for at designe og producere mini- og små biler, hvoraf mange er blevet ikoner for hele generationer. Med mere end 1,3 million enheder solgt over hele verden hvert år er mærket primært fokuseret på funktionalitet, nemme køreegenskaber, at være prisattraktive og energieffektive, samtidig med at der sigtes efter et unikt design og innovative løsninger.

Fiat er en del af FCA, FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES, som designer, udvikler, fremstiller og sælger køretøjer og relaterede dele, tjenester og produktionssystemer over hele verden. Koncernen driver 102 produktionsfaciliteter og 46 R&D-centre samt er til stedet igennem forhandlere og distributører i mere end 135 lande.

FCAs bilmærker omfatter Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, FIAT, FIAT Professional, Jeep, Lancia, Ram og Maserati. Koncernens forretninger omfatter også Mopar (automobildele og service), Comau (produktionssystemer) og Teksid (jern og støbegods).

Hanne Langsig Sørensen

Pressekontakt Pressechef 21725172