Vokseværk hos Car Special i Ishøj: Bliver ny forhandler af Fiat

Car Special i Ishøj kan kalde sig autoriseret forhandler af Fiat. Torsdag 1. august slog Car Special dørene op til et udvidet bilhus ved Industriskellet, hvor Fiat og Fiat Professional fremover vil være repræsenteret, og hvor kunder kan opleve hele sortimentet af den italienske charme på fire hjul.

I 1987 kom Car Special til Ishøj som et specialværksted og har siden udviklet sig til at være en erfaren og kompetent totalleverandør af biler til private og erhverv. Med afsæt i principperne om at levere kompromisløs kvalitet, troværdighed og en god og sikker handel, forankrer Car Special nu sin position som et moderne bilhus ved at udvide forretningen med salg af personbiler fra Fiat og varevogne fra Fiat Professional.

Michael Skou, grundlægger af Car Special, er stolt over at kunne præsentere Fiat og Fiat Professional for kunderne i Storkøbenhavn umiddelbart efter sommerferien:

”I mine 32 år i bilbranchen har jeg altid været meget fascineret af Fiat. Interessen blev faktisk allerede vækket i mine helt unge år, da jeg gik og dagdrømte efter mine besøg hos den daværende lokale forhandler. Derfor er glæden ved at få Fiat ind i min forretning da også ekstra stor. Som autoriseret forhandler har vi nu mulighed for at tilbyde vores kunder alt fra den ikoniske Fiat 500 til ordentlige varebiler til professionelle kunder. Derfor er samarbejdet en vigtig milepæl og helt oplagt i forhold til, hvordan vi gerne vil udvikle vores forretning”.

Hos Car Special er det særligt den store forkærlighed til Fiats italienske, lækre design, der driver entusiasmen for det nye samarbejde:

”På et personligt niveau har jeg altid været meget passioneret omkring det italienske. Jeg er en mand med benzin i blodet, og derfor synes jeg, at tilføjelsen af den ikoniske bilproducent tilfører noget lækkert og et boost til forretningen. Det er et super spændende projekt”, tilføjer Michael Skou.

Hos den danske Fiat-importør, FCA Denmark, er man ligeledes glad for at kunne indgå i samarbejdet med Car Special:

”Vi er stolte af, at Fiat og Fiat Professional er repræsenteret hos Car Special, som er en troværdig og erfaren bilforhandler med et kompetent personale, der formår at levere førsteklasses service til førsteklasses biler. Vi ser Storkøbenhavn som et vigtigt område for os, hvorfor vi også er glade for at kunne udvide vores geografiske tilstedeværelse og tilbud inden for salg til private og professionelle kunder i Ishøj og omegn, ” siger Simon Rivier, adm. direktør for FCA Denmark.

• Transport

Med over et hundrede års historie og en enestående arv er FIAT Professional mærket helt dedikeret til det lette erhvervskøretøjsmarked og tilbyder et komplet produkt line-up samt komplementære ydelser indenfor transport til små og store virksomheder.

FIAT Professionals udvalg af køretøjer er alsidigt og pålideligt og designet til at holde fagfolk på farten. Derfor er blandt andet den største model i porteføljen, Ducato, blandt segmentleder i Europa og derfor tilgængelig i mere end 80 lande.

FIAT er en del af FCA, FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES, som designer, udvikler, fremstiller og sælger køretøjer og relaterede dele, tjenester og produktionssystemer over hele verden. Koncernen driver 102 produktionsfaciliteter og 46 R&D-centre samt er til stedet igennem forhandlere og distributører i mere end 135 lande.

FCAs bilmærker omfatter Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, FIAT, FIAT Professional, Jeep, Lancia, Ram og Maserati. Koncernens forretninger omfatter også Mopar (automobildele og service), Comau (produktionssystemer) og Teksid (jern og støbegods).

Rune Reffstrup Melander

Pressekontakt +45 31 21 13 00