Ny smart app fra Damixa: En hjælpende hånd - lige i lommen

Danske Damixa giver VVS'ere en hjælpende hånd i arbejdet med at servicere armaturer. Hjælpen kommer i form af en ny, gratis app til smartphones: Damixa Pro.

Med Damixa Pro bliver VVS'eren guidet frem til det korrekte armatur og de tilhørende reservedele ved hjælp af spørgsmål. For eksempel om armaturet er monteret i køkkenet eller badeværelset, om det har et eller to greb og om tuden er høj eller lav.

Ud fra svarene finder Damixa Pro frem til mulige armaturer og viser dem på en let, overskuelig liste med tydelige billeder af hvert enkelt armatur. Et klik på billedet af det aktuelle armatur viser en servicetegning med reservedele og VVS-numre på delene.

Det gør det nemt og hurtigt at finde frem til de korrekte reservedele og evt. bestille dem hos grossisten, så serviceopgaven kan gøres færdig - til glæde for både VVS'eren og kunden.

- Vi vil gerne hjælpe de mange VVS-installatører, som dagligt møder vores produkter, med at gøre deres arbejdsdag mere effektiv. Selvom nogle af de armaturer, som installatøren møder, er over 20-30 år gamle, så kan vi hjælpe med at finde de rigtige reservedele. Med Damixa Pro gør vi det let at finde både nuværende og udgåede produkter, siger adm. direktør Ole Sander fra FM Mattsson Mora Group, der står bag Damixa.

Udover at fungere som reservedelsguide, leverer den nye app også vigtige produktnyheder samt muligheden for at finde al relevant produktinformation ved at scanne armaturets stregkode. Appen er i konstant udvikling og flere innovative løsninger vil kunne forventes ved fremtidige opdateringer.

Damixa Pro fås til smartphones med Android og iOS og kan hentes gratis på Google Play og i Apple's App Store.

• Ingeniørkunst

• vvs
  • installatør
  • bruser

FM Mattsson Mora Group, der er Nordeuropas ældste armaturproducent, sælger, fremstiller og produktudvikler vandhaner og termostater under de stærke og veletablerede varemærker FM Mattsson, Mora Armatur og Damixa. Produkterne produceres på koncernens to fabrikker i Sverige og i Odense i Danmark, hvor Damixa siden 1932 har udviklet danskdesignede vandhaner. Virksomheden er førende på det danske marked for armaturer og bruseløsninger og har via et dedikeret fokus på energioptimering og grønne løsninger gennemført energitests, der dokumenterer over 30% besparelsespotentiale på såvel vand som energi til varmt vand.
FM Mattsson Mora Group blev børsnoteret på Nasdaq Stockholm i 2017, omsatte i 2016 for over 1,1 mia. SEK og havde ca. 550 ansatte.