survarer fra DLG

fødevareBanken modtager 90 tons survarer

DLG har doneret 90 tons asier, agurkesalat og rødkål til fødevareBanken. Varer, der er produceret til det tyske marked, men som ikke er blevet solgt. I stedet for at destruere dem, valgte DLG at donere den enorme mængde til fødevareBanken, der formidler det videre til socialt udsatte.

"Donationen understreger lige præcis det, som fødevareBanken kan. Aftage store mængder af overskudsmad, der intet fejler, opbevare det forsvarligt og distribuere det til socialt udsatte. Det er en god tid at kunne tilbyde rødkål, asier og agurker til vores væresteder, herberger etc.," siger direktør i fødevareBanken Karen-Inger Thorsen.

fødevareBanken er en non-profit organisation, der bekæmper madspild og madfattigdom i Danmark. På den ene side kasseres der dagligt enorme mængder mad i fødevarebranchen, hvilket betyder spild af ressourcer og en belastning for miljøet. På den anden side er en del af de dårligst stillede i vores samfund ofte frataget muligheden for et dagligt og nærende måltid, som har afgørende betydning for deres sundhed.