Debat og bildæk: Eksklusivt handicap-event med Ford GT

Debat og bildæk: Eksklusivt handicap-event med Ford GT

Jason Watt og hans Ford GT blev en vindende kombination, da Fords specialindrettede udvalg af handicapbiler for nylig blev fremvist og afprøvet.

Arrangementet ved navn ’Debat og bildæk’ blev afholdt den 9. maj af Dansk Handicap Forbund i samarbejde med blandt andre Ford, Autohuset Vestergaard og Rehabiler Specialindretning og fandt sted ved Handicaporganisationernes Hus i Taastrup.

Dagens tætpakkede program bød på debat og workshops, hvor man kunne blive klogere på aktuelle handicappolitiske problemstillinger. Derudover havde gæsterne rig mulighed for at afprøve Fords handicapegnede biler og få en uddybende snak med Rehabilers konsulenter. Fords specialindrettede biler er ofte et populært valg, da de fås med automatgear – noget der ofte er essentielt i en handicapbil eller –bus.

Rehabiler Specialindretning, som er en del af Autohuset Vestergaard og en af Fords tætte samarbejdspartnere, er et prisvindende firma med over 25 års erfaring i blandt andet at sælge busser og biler med indretning til handicappede. De er især anerkendt for deres evner inden for specialindretning af biler og vandt senest prisen for Årets Opbygning ved messen Transport 2019.

Dagens eksklusive tilløbsstykke stod Jason Watt for, da han kom forbi med sin Ford GT og fortalte åbenhjertigt om, hvad superbilen betyder for ham i forhold til at kunne bevæge sig fuldstændig frit – noget som de mange fremmødte i den grad nikkede genkendende til. Dertil sørgede Fords kaffetruck Henry’s Garage for at holde snakken i gang og ganen varm.

Læs meget mere om Ford GT.

Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 45,000 employees at its wholly owned facilities and consolidated joint ventures and approximately 58,000 people when unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 19 manufacturing facilities (12 wholly owned facilities and seven unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.

Pressekontakt Pressechef, Communication & Public Affairs manager Pressekontakt i relation til Ford Motor Company Danmark 43480620