Ford med stor e-sportsnyhed til Gamescom 2019

Ford med stor e-sportsnyhed til Gamescom 2019

Når dette års udgave af Gamescom løber af stablen i næste uge, bliver det med en stor nyhed fra Ford, der afslører, at virksomheden indtager e-sport – et stadigt voksende fænomen, der følges både online og i verdens største arenaer af millioner af passionerede fans.

I forbindelse med nyheden deltager Ford i messen med en stand, som vil tilbyde gæster alt fra indlevende 4D-gaming til god, gammeldags action i bedste arkadestil. Samtidig vil man her kunne lære mere om den e-sportsnyhed, som Ford vil afsløre flere detaljer om under selve messen.

Ford er blevet fast inventar på Gamescom, som er Europas største messe for gaming og digital spilkultur. Hvert år tiltrækker den hundredtusinder af besøgende fra mere end 100 forskellige lande.

I 2018 blev Ford den første bilproducent til at afsløre en bil på Gamescom nogensinde med den nye Ford Ranger Raptor. Året før afholdt Ford en konkurrence på messen, hvor spillere med den hurtigste virtuelle tid kunne kvalificere sig til virkelige hot laps i en Ford Focus RS på den berømte Spa-Francorchamps-bane i Belgien.

Gamescom 2019 foregår i Køln fra den 20. til den 24. august.

Ford Motor Company is a global company based in Dearborn, Michigan. The company designs, manufactures, markets and services a full line of Ford cars, trucks, SUVs, electrified vehicles and Lincoln luxury vehicles, provides financial services through Ford Motor Credit Company and is pursuing leadership positions in electrification; mobility solutions, including self-driving services; and connected services. Ford employs approximately 187,000 people worldwide. For more information regarding Ford, its products and Ford Motor Credit Company, please visit www.corporate.ford.com

Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 45,000 employees at its wholly owned facilities and consolidated joint ventures and approximately 58,000 people when unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 19 manufacturing facilities (12 wholly owned facilities and seven unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.

Denis Kostic

Pressekontakt PR & Communications Consultant

Pressekontakt Pressechef, Communication & Public Affairs manager Pressekontakt i relation til Ford Motor Company Danmark 43480620