ÅRETS INTERNATIONALE VAREBIL LANDER I DANMARK

ÅRETS INTERNATIONALE VAREBIL LANDER I DANMARK

Ny Ford Transit Connect kåret til tidens bedste bud på en kompakt varebil

Om en måned lander årets internationale varebil hos landets Ford-forhandlere. Den helt nye Ford Transit Connect byder på robust design, klassens bedste brændstof-økonomi og en køre-dynamik og fleksibilitet, der førte den helt til tops i ’International Van of The Year 2014’.

Transit Connect er en del af Fords helt nye Transit-program, som også inkluderer Transit Custom og Transit Courier samt to-tons-modellerne, som bliver lanceret i 2014.

Den nye Transit Connect er tilgængelig i både en kort- og en lang version med en lastekapacitet op til henholdsvis 3,7- og 4,4 kubikmeter. En særlig lastluge i adskillelsen mellem lastrum og førerkabine gør det muligt at transportere ekstra lange genstande på op til 3 meter i den korte version og 3,4 meter i den lange version. Connect’en kan lastes med op til 1.000 kilo, og er blandt de bedste i klassen.

Motorprogrammet byder på en 1,6-liters Duratorq TDCi-diesel i tre forskellige konfigurationer med henholdsvis 75, 95 og 115 heste, mens benzin-varianterne inkluderer den flere gange prisvindende 1,0 EcoBoost- motor med 100 økonomiske heste samt en 1,6-liters Duratec med 150 hk og seks-trins automatgearkasse.

Fem millioner testkilometer

I modsætning til mange andre varebiler, er den nye Transit Connect ikke blot testet som en almindelig personbil. Connect’en har været igennem Fords særlige test-program for kommercielle køretøjer. Inden produktionsstart har Connect’en således rullet i omegnen af fem millioner kilometer, heraf mere end 400.000 kilometer som arbejdshest for virksomheder med krævende transportbehov.

Tyveri-sikringen er også i top. Et to-vejs, fjernbetjent centrallås-system giver mulighed for at konfigurere efter individuelle behov, ligesom et særligt skjold i dørlåsene forhindrer at de kan brydes op med bor eller dirk.

Indenfor byder den nye Connect på en stilfuld og rummelig førerkabine med masser af aflægningsplads og avancerede støtte-teknologier. Connect’en er den første i sin klasse med Active City Stop, som forhindrer kollisioner ved kø-kørsel og i bytrafik. Der er også mulighed for at vælge Ford SYNC med det automatiske nødopkalds-system Emergency Assistance – en unik og potentiel livredende teknologi – som Ford allerede har modtaget en særlig Euro NCAP-pris for. Derudover byder Connect’en blandt andet på bakkamera, statisk kurvelys og dæktrykovervågning.

-Med den nye Connect har vi løftet barren for langtidsholdbar pålidelighed. Samtidig har vi forbedret brændstoføkonomien markant og tilføjet en række smarte og fleksible last-features i en bil, som samtidig er komfortabel, stilfuld og letkørt. På den måde repræsenterer den nye Transit Connect en helt ny standard for den kompakte varevogn, siger vicedirektør for Fords produktudvikling, Barb Samardzich.

I Danmark kommer den nye Connect i to udstyrs-niveauer: Ambiente og Trend. Priserne starter ved kr. 119.889 ekskl. moms og levering for en kort Connect Ambiente 1,6 TDCi med 75 hk.

Foto og mere information findes på Ford Danmark pressecenter: http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company

Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 47,000 employees at its wholly owned facilities and approximately 67,000 people when joint ventures and unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 22 manufacturing facilities (13 wholly owned or consolidated joint venture facilities and nine unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.

Ford Motor Company, a global automotive industry leader based in Dearborn, Mich., manufactures or distributes automobiles across six continents. With about 177,000 employees and 65 plants worldwide, the company’s automotive brands include Ford and Lincoln. The company provides financial services through Ford Motor Credit Company. For more information about Ford and its products worldwide please visit  www.corporate.ford.com.