Information om midlertidig tilbageholdelse på udlevering af Ford Kuga Plug-in Hybrid

Opdateret 3. juli 2020: Alle Ford-forhandlere har nu modtaget instruktion, så Ford Kuga Plug-in Hybrid kan kvalitetstjekkes inden udlevering til kunder. Det betyder, at den midlertidige tilbageholdelse på udlevering af Ford Kuga Plug-in Hybrid fra 29. juni nu ophæves. Det forventes, at stort set alle Kuga Plug-in Hybrid kan udleveres, mens der kan være enkelte, der fortsat vil blive tilbageholdt for at afvente yderligere instrukser for justering. Kunder, der allerede har fået deres Ford Kuga Plug-in Hybrid udleveret, vil senere modtage brev med direkte information om at få deres bil tjekket hos deres Ford-forhandler, såfremt deres Kuga Plug-in Hybrid er blandt de berørte biler.

BALLERUP, JUNI 2020. Ford Motor Company har per 29. juni 2020 fået melding om midlertidigt at tilbageholde udleveringer af visse Ford Kuga Plug-in Hybrid til kunder i Europa, herunder også i Danmark. Årsagen er en potentiel justering af et stik til modulet for kontrol af batterispænding.

Ford Motor Company har i forbindelse med virksomhedens løbende kvalitetsprocesser identificeret en potentiel korrektion på monteringen af et stik til modulet for kontrol af batterispænding. Antallet af potentielt berørte Ford Kuga Plug-in Hybrid i Danmark er 2.708.

Ford Motor Company ønsker at undersøge sagen nærmere og kvalitetstjekke eventuelt berørte Ford Kuga Plug-in Hybrid, inden bilerne udleveres til kunder. Ford Motor Company forpligter sig til at levere sikre biler af højeste kvalitet til kunder og adressere potentielle problemer med en hurtig reaktion.

Som følge af kvalitetstjekket vil planlagte udleveringer af Ford Kuga Plug-in Hybrid blive forsinket til efter 3. juli 2020. Ford Motor Company forbereder de nødvendige serviceinstruktioner til alle landets Ford-forhandlere, så de snarest muligt kan udføre kontrollen i henhold til organisationens høje kvalitetsstandarder.

Opdateret 3. juli: Alle Ford-forhandlere har nu modtaget instruktion, så Ford Kuga Plug-in Hybrid kan kvalitetstjekkes inden udlevering til kunder. Det betyder, at den midlertidige tilbageholdelse på udlevering af Ford Kuga Plug-in Hybrid fra 29. juni nu ophæves. Det forventes, at stort set alle Kuga Plug-in Hybrid kan udleveres, mens der kan være enkelte, der fortsat vil blive tilbageholdt for at afvente yderligere instrukser for justering. Kunder, der allerede har fået deres Ford Kuga Plug-in Hybrid udleveret, vil senere modtage brev med direkte information om at få deres bil tjekket hos deres Ford-forhandler, såfremt deres Kuga Plug-in Hybrid er blandt de berørte biler.

Du har altid mulighed for at tjekke, om der skulle være udestående kampagner på din Ford via Fords Etis-platform. Du kan også kontakte din lokale Ford-forhandler, som kan tjekke din Kuga Plug-in Hybrid.

Kunder, der allerede har fået udleveret deres Ford Kuga Plug-in Hybrid, kan trygt køre videre. Hvis en potentiel fejl identificeres under kørsel, vil føreren få en besked i bilens display om stop af brug. Er dette tilfældet, skal man som fører af bilen rette sig efter dette og kontakte Ford Assistance på tlf. 43 68 20 00. Ford Assistance vil derefter sørge for, at bilen bliver fragtet til et autoriseret Ford-værksted.

Ford Motor Company beklager den ulejlighed, som Ford Kuga Plug-in Hybrids kontrol måtte forårsage, men det sker i vores bestræbelse på altid at levere biler, der lever op til de højeste kvalitets- og sikkerhedskrav, så man som kunde til enhver tid kan være helt tryg ved sin Ford.

Hvis der under kontrollen viser sig behov for udbedring, er det naturligvis på Ford Motor Companys regning og uden omkostninger for kunden.

Hvordan finder du ud af, om din bil er omfattet af en servicekampagne?
Som led i en servicekampagne kan det være nødvendigt for Ford at tilbageholde eller tilbagekalde et antal biler, som skal have foretaget en eller anden form for kontrol, ændring eller reparation.

Ud over de tiltag, som Ford Motor Company igangsætter ved en servicekampagne, har du som Ford-kunde også altid mulighed for selv at tjekke, om der er udestående servicekampagner på din Ford via Fords Etis-platform. Her skal du i venstre kolonne blot indtaste din bils registreringsnummer. Alternativt kan du i højre kolonne indtaste din bils 17-cifrede stelnummer (også kaldt VIN-nummer), som findes på det lille skilt i din bils forrude.

Tekniske servicekampagner udbedres uden udgift for dig som kunde på alle autoriserede Ford-værksteder. Som Ford-kunde er du altid velkommen til at kontakte din nærmeste Ford-forhandler eller Fords kundeservice i tilfælde af spørgsmål.

Det vigtigste for Ford Motor Company er, at du som kunde fortsat kan være tryg ved din Ford.

Følg Ford på MynewsdeskFacebookFord.dk

Fotos og mere information findes på Ford Danmarks pressecenter: http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company

Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 45,000 employees at its wholly owned facilities and consolidated joint ventures and approximately 59,000 people when unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 19 manufacturing facilities (12 wholly owned facilities and seven unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.