Ford inviterer til elektrisk nytårskur i begyndelsen af 2022.

Kom til elektrisk nytårskur hos din lokale Ford-forhandler

I begyndelsen af det nye år slår Ford dørene op og inviterer danskerne til elektrisk nytårskur hos de lokale Ford-forhandlere. Her kan kunderne blive meget klogere på elektriske biler og opladning, og også selv sidde bag rattet i en af Fords elektrificerede biler – fx den fuldelektriske Mustang Mach-E.

Hvor langt kan en elbil køre? Hvordan oplader jeg den? Skal jeg have min egen ladestander eller bruge de offentlige? Hvad er forskellen på en elbil og en plug in hybrid? Spørgsmålene kan være mange, når man som kunde skal forholde sig til en fremtid med en elektrisk bil, og derfor står Fords forhandlere klar til at hjælpe og informere kunderne i weekenderne d. 8.-9. og 15.-16. januar.

- Vi inviterer alle vores kunder med på Fords elektriske rejse med årets nytårskur. Det er ikke afgørende, om kunderne tidligere har stiftet bekendtskab med elbiler, om de blot er nysgerrige eller helt konkret står overfor et skifte til en elektrisk bil. Vores forhandlere møder kunderne i øjenhøjde og klæder dem godt på, så de er velinformerede og føler sig trygge på rejsen mod en elektrificeret fremtid, siger Frank Skjærbæk, administrerende direktør i Ford Danmark.

Hør mere om Fords nytårskur i video her:

Til årets elektriske nytårskur står Fords forhandlere klar til at dele ud af deres viden om elektrificering og elektriske biler samt opladningsmuligheder. Du kan som kunde for eksempel opleve, hvordan bilen nemt sættes til opladning med ladekabel, og også få indsigt i, hvilken ladeløsning der egner sig bedst til netop dit behov.

Du vil også få en introduktion til den smarte FordPass-app, der på bedste vis giver dig mulighed for at overvåge strømniveauet, planlægge din rejse, finde opladningsstationer langs din rute, bruge din smartphone som nøgle samt indsigt i din køreadfærd og meget mere.

Sid bag rattet i Fords elektrificerede biler
Du har desuden mulighed for at prøvekøre et udvalg af Fords elektriske biler til årets nytårskur. For eksempel Fords første fuldelektriske bil, Mustang Mach-E, eller den populære Ford Kuga Plug-in Hybrid, der har taget danskerne med storm og netop er blevet kåret som ’Årets Familiebil 2021’, og som desuden er den bedst sælgende plug-in hybrid bil i Danmark i 2021.

Fords elektriske nytårskur afholdes i weekenderne d. 8.-9. og 15.-16. januar hos alle Ford-forhandlere. Find åbningstiderne hos din lokale forhandler her.

Følg Ford på MynewsdeskFord.dk FacebookInstagramLinkedIn

Fotos og mere information findes på Ford Danmarks pressecenter: http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company

Alle ovenstående informationer er gældende for tidspunktet, hvor den pågældende pressemeddelelse er udgivet. Informationerne kan ændre sig, ligesom specifikationer og funktioner i pressemeddelelserne kan variere fra marked til marked. Ford Danmark forpligter sig ikke til at opdatere disse udsagn.

Ford Motor Company is a global company based in Dearborn, Michigan, that is committed to helping build a better world, where every person is free to move and pursue their dreams. The company’s Ford+ plan for growth and value creation combines existing strengths, new capabilities and always-on relationships with customers to enrich experiences for and deepen the loyalty of those customers. Ford designs, manufactures, markets and services a full line of connected, increasingly electrified passenger and commercial vehicles: Ford trucks, utility vehicles, vans and cars, and Lincoln luxury vehicles. The company is pursuing leadership positions in electrification, connected vehicle services and mobility solutions, including self-driving technology, and provides financial services through Ford Motor Credit Company. Ford employs about 186,000 people worldwide. More information about the company, its products and Ford Motor Credit Company is available at corporate.ford.com.

Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 43,000 employees at its wholly owned facilities and consolidated joint ventures and approximately 55,000 people when unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 14 manufacturing facilities (10 wholly owned facilities and four unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.

Pressekontakt Comm. & Public Affairs manager, Ford of Denmark & Head of Nordic Communication & PA, Ford of Europe Pressekontakt i relation til Ford Motor Company Danmark samt overordnet Nordisk ansvar 43480620

Ford i Danmark

Ford Motor Company Danmark ligger i Ballerup og består af ca. 50 engagerede medarbejdere. Ford er en global og dynamisk organisation, hvor udadvendthed og tæt samarbejde med forhandlere, værksteder og partnere har højeste prioritet.

Vi er stolte af vores biler, som blandt andet er kendt for deres klasseledende køreegenskaber, dynamiske design og nyeste teknologier.