Stærkt forbedret Transit Connect: 1 ton nyttelast og laveste forbrug i klassen

Stærkt forbedret Transit Connect: 1 ton nyttelast og laveste forbrug i klassen

Ford løfter sløret for en stærkt optimeret Transit Connect, som nu har den bedste brændstoføkonomi i klassen, en øget nyttelast på næsten 1 ton og kan køre på HVO-diesel.

Transit Connects klasseledende lave forbrug udleder samtidig mindre CO2 og reducerer driftsomkostningerne. Flere varianter af varebilen tilbydes nu med en totalvægt (GVM) på 2.501 kg, som øger nyttelastens kapacitet til næsten 1 ton (982 kg*).

Ford har i samme omgang godkendt Transit Connect med 1,5-liters EcoBlue-dieselmotor til at kunne køre på HVO-diesel, der består af rester fra ikke-spiselig fiskeolie og animalsk fedt.

HVO-diesel gør blandt andet, at varebilen starter hurtigere op i koldt vejr. Og da brændstoffet hverken indeholder svovl eller ilt, kan CO2-udslippet reduceres med op til hele 90 procent i biler, der kører på ren biodiesel.

Endnu mere økonomisk og praktisk
“Transit Connect er en varebilsfavorit i hele Europa, og dens seneste optimeringer med øget nyttelast, optimeret brændstoføkonomi og reduceret udslip sørger for, at den bliver ved med at være det,” udtaler Hans Schep, direktør for varebiler hos Ford Europa.

Ford introducerer også en ny og bedre udstyret Limited-serie på udvalgte europæiske markeder, herunder Danmark. Her tilbydes unikke designelementer som 16” Sparkle Silver-alufælge, sidespejle og dørhåndtag i samme lakering som varebilen. Limited kommer også med varme i sæderne, automatiske lys og regnsensor til vinduesviskerne.

Øget nyttelast efter kundeønske
Efter feedback fra kunder er Transit Connects nyttelast steget med 79 kg, så den nu lyder på op til 982 kg. Stigningen er opnået via optimeringer i dækkene og hjulkonfigurationen og går hverken ud over varerummets kapacitet eller bilens brændstofforbrug.

Derudover er muligheden for dobbeltsæde i kabinen fjernet på varianten med ekstra høj nyttelast. Dobbeltsædet er stadig tilgængeligt i varianter uden øget nyttelast.

Kunder, der ønsker en totalvægt på 2.501 kg og en nyttelast på 982 kg, har valget mellem flere motorvarianter. Disse inkluderer 1,5-liters EcoBlue-dieselmotor med enten 100 hk eller 120 hk med 6-trins manuelt gear eller 8-trins automatgear.

Den optimerede Ford Transit Connect fås i Danmark allerede nu.

* Bruttokapacitet. Maksimal nyttelast varierer ud fra tilbehør og bilens konfiguration.

Følg Ford på MynewsdeskFord.dk – FacebookInstagramLinkedIn

Fotos og mere information findes på Ford Danmarks pressecenter: http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company

Alle ovenstående informationer er gældende for tidspunktet, hvor den pågældende pressemeddelelse er udgivet. Informationerne kan ændre sig ligesom specifikationer og funktioner i pressemeddelelserne kan variere fra marked til marked. Ford Danmark forpligter sig ikke til at opdatere disse udsagn.

Ford Motor Company is a global company based in Dearborn, Michigan. The company designs, manufactures, markets and services a full line of Ford cars, trucks, SUVs, electrified vehicles and Lincoln luxury vehicles, provides financial services through Ford Motor Credit Company and is pursuing leadership positions in electrification; mobility solutions, including self-driving services; and connected services. Ford employs approximately 187,000 people worldwide. For more information regarding Ford, its products and Ford Motor Credit Company, please visit www.corporate.ford.com

Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 45,000 employees at its wholly owned facilities and consolidated joint ventures and approximately 58,000 people when unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 19 manufacturing facilities (12 wholly owned facilities and seven unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.

Pressekontakt Comm. & Public Affairs manager, Ford of Denmark & Head of Nordic Communication & PA, Ford of Europe Pressekontakt i relation til Ford Motor Company Danmark samt overordnet Nordisk ansvar 43480620

Ford i Danmark

Ford Motor Company Danmark ligger i Ballerup og består af ca. 50 engagerede medarbejdere. Ford er en global og dynamisk organisation, hvor udadvendthed og tæt samarbejde med forhandlere, værksteder og partnere har højeste prioritet.

Vi er stolte af vores biler, som blandt andet er kendt for deres klasseledende køreegenskaber, dynamiske design og nyeste teknologier.